دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: با اتمام مهلت ۱۵ روزه اعطایی دادستانی اردبیل به تمامی بانک‌ها و موسسات مالی استان، ۵۱ دستگاه‌ خودپرداز غیرنقدی غیرمجاز در سطح شهر اردبیل توسط ضابطین‌ قضایی جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 11 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، جلال آفاقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اردبیل اظهار کرد: با اتمام مهلت ۱۵ روزه اعطایی دادستان مرکز استان اردبیل به تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی استان جهت جمع‌آوری دستگاه‌های خودپرداز غیرنقدی غیرمجاز واگذارشده به اشخاص حقیقی یا حقوقی، حسب دستور قضایی صادره تعداد ۵۱ دستگاه غیرمجاز مذکور طی ۲ روز گذشته از سطح شهر، توسط ضابطین قضایی جمع‌آوری شد.

وی ضمن تشکر از مدیران بانک‌ها و مؤسساتی که به‌موقع نسبت به انجام وظیفه قانونی خود در جمع‌آوری اقدام کرده بودند، افزود: تمام مدیران شعب بانک‌ها و مؤسسات مالی اردبیل که در مهلت تعیین شده، جهت جمع‌آوری دستگاه‌های غیر قانونی خود اقدام نکردند، پرونده قضایی تشکیل شده و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دادستان مرکز استان اردبیل در این خصوص گفت: گزارش‌های واصله حاکی از استفاده خارج از ضوابط برخی صنوف از ابزار کیوسک غیر‌نقدی و انتقال وجوه حاصل از فروش کالا و ارائه خدمات خود به روش کارت به کارت به حساب اشخاص ثالث بود که موجبات کتمان درآمد و عدم استفاده از حساب‌های تجاری برای فعالیت‌های اقتصادی و فرار مالیاتی را فراهم کرده است.

آفاقی ادامه داد: برابر ضوابط، فروش، اجاره یا واگذاری دستگاه‌های خودپرداز غیر‌نقدی به سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی توسط بانک‌ها و موسسات مالی، غیر‌مجاز و ممنوع است.

وی تأکید کرد: در کنار فرار مالیاتی صنوف در استفاده از دستگاه‌های مذکور، کسر مبالغی از حساب بانکی شهروندان در زمان انتقال وجه به شیوه کارت به کارت، مصداق بارزی از تضییع حقوق عامه می‌باشد که مستوجب مجازات است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار