وزیر کشور از اجرای طرح‌های مهم در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: آب موضوع اصلی و همیشگی این استان بوده که در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این حوزه رقم خورده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ 17 January 2024

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، احمد وحیدی در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این استان طرح‌های مهمی مانند آب، تجارت مرزی، راه، تولید، توسعه کشاورزی، دامداری و دامپروری و توسعه تجارت در دستورکار و پیگیری قرار دارد.

وی افزود: علاوه‌بر پیگیری طرح‌های فوق یکی دیگر از اقداماتی که دنبال آن هستیم موضوعات مربوط به مسائل مرزی و فرصت‌ها، بررسی آخرین وضعیت مرزها و نیازهای مرزی سیستان و بلوچستان است.

وزیر کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت مرز و بازارچه‌های مرزی برای توسعه کشور بهره‌مند شد گفت: با وجود استاندار سیستان و بلوچستان که دارای روحیه انقلابی و جهادی است در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در این حوزه رقم خورده و کارها به خوبی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در خصوص آب که موضوع اصلی و همیشگی سیستان و بلوچستان است پیگیری‌هایی در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد و اقدامات خوبی رقم خورده است.

وحیدی بیان کرد: ظرفیت مرز نسبت به گذشته خیلی فعال‌تر و بهتر شده و ساماندهی بهتری پیدا کرده به نحوی که بعضی مرزها که راکت بوده مانند ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان فعال شده است.

وی افزود: تجارت بین ایران و پاکستان امر بسیار مهمی بوده، مرزها واسطه مهمی هستند که باید وضعیت مناسبی داشته باشد که این کار شده و حجم تجارت ما را افزایش می‌دهد و به طور مستقیم بر روی معیشت مرزنشینان تاثیر دارد، بویژه اینکه بازارچه‌های مرزی فعال بوده و مرزنشینان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: حضور در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان از دیگر برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار