فرماندار سربیشه از خودکفایی این شهرستان در زمینه تولید گندم و گوشت سفید خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸ 17 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی،  محمدرضا لکزائی، فرماندار این شهرستان عصر امروز در همایش تجلیل از قهرمانان تولید سربیسه اظهارداشت: نکوداشت روز شهرستان در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امیدافرینی و معرفی ظرفیت‌ها و استعداد‌های شهرستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شما تولیدکنندگان، کشاورزان، دامداران و عشایر زحمتکش در عرصه جهادکشاورزی، تولید و امنیت غدایی برای مردم شهرستان، استان و کشور جهادگونه تلاش می‌کنید.

فرماندار سربیشه دولت مردمی به حوزه و بخش کشاورزی نگاه ویژه‌ای دارد، افزود: با تلاش و زحمات شما کشاورزان و دامداران امروز شهرستان سربیشه در زمینه‌های مختلف سرآمد استان و حتی کشور است.

لکزائی گفت: امروز شهرستان سربیشه در زمینه تولید گندم و گوشت سفید خودکفا شده و بیش از نیاز شهرستان تولید گندم و گوشت سفید داریم.

وی خاطرنشان کرد: مرزنشینان، کشاورزان، دامداران و سایر اقوام این شهرستان مرزی در صحنه‌های مختلف پای کار و پای نظام بودند و در انتخابات پیش رو نیز همانند سایر صحنه‌ها حضوری حماسی خواهند داشت.

۵ برابر شدن رفع تداخلات اراضی کشاورزی سربیشه

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: بخش کشاورزی مولد و توسعه‌بخش است و رقابت با هیچ بخش دیگری ندارد.

وی با بیان این که بخش کشاورزی موتور محرک سایر بخش هاست افزود: بخش کشاورزی در هر جامعه هر کشوری مهم‌ترین بخش کشاورزی تاثیرگذار است.

به گفته وی ارزش افزوده و ایجاداشتغال با بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه اضافه کرد: امروز حکمرانی کشاورزی در جامعه ما کم است و در حال احیاست.

جعفری با اشاره به این که پروژه‌های دهه فجر ما نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است گفت: مشارکت مردم در پروژه‌های کشاورزی دهه فجر امسال شهرستان نسبت به سال قبل سال ۴۰۰ برابر افزایش داشته است.

به گفته وی دهه فجر امسال ۱۹ طرح با ۱۹۲ میلیارد تومان در سربیشه کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

همچنین در حوزه رفع تداخلات و سند کشاورزی در شهرستان سربیشه تا قبل دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار و ۷۹۴ هکتار سند کشاورزی داشتیم، ولی طی این دولت ۲۵ هزار هکتار رفع تداخلات ۲۵ هزار هکتار سند دریافت کرد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: کلکسیون عناب سربیشه که هم‌اکنون وارد مرحله تازه‌ای از کار شده و به معرفی ارقام می‌پردازد که اتفاق بسیار مهمی برای شهرستان است

جعفری اضافه کرد: ایستگاه بز کرکی شهرستان با پیگیری‌های صورت گرفته به موسسه ملی تبدیل شده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار