به گزارش خبرنگار تابناک یکی از نکته های خوب مصاحبه این بود که داوطلبین شرکت در مصاحبه علاوه بر تست آنلاین روانشناسی صنعتی زیر نظر دانشگاه فردوسی مشهد به صورت چهره به چهره با چندین تیم از مشاورین متخصص روانشانسی صنعتی تست های حضوری از آنها گرفته می شود و بعد از آن مصاحبه تخصصی توسط مهندسین شرکت اویکو از قبول شدگان آزمون گرفته می شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ 20 January 2024

تابناک ایلام :: استان ایلام یکی از استان های مهم در حوزه انرژی در کشور محسوب می شود استانی که بیش از 92درصد نفت گاز غرب کشور را تولید می کند که بیشترین ظرفیت نفت وگاز استان در شهرستان دهلران است ،شهرستانی که تا به امروز فارغ التحصیلان آن در حوزه نفت گاز و... به صورت محدود در شرکت های فعال این حوزه مشغول شدند .

شهریور ماه سال گذشته بود که نیروگاه صبا دهلران در اقدامی عجیب علاوه بر استان ایلام با گنجاندن شهر های از استان خوزستان و برخی استان های دیگر محل برگزاری آزمون را در شهرستان دزفول اعلام کرد که این امر باعث انتقاد مسئولان استانی از جمله ، معاون سیاسی استاندار ، امام جمعه دهلران و اعضای شورای تامین شهرستان دهلران و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شد و لی متاسفانه علی رغم اینکه این شرکت در حوزه استحفاظی استان ایلام و شهرستان دهلران بود افراد اندکی از فارغ التحصیلان شهرستان و نیروهای بومی موفق به جذب در این شرکت شدند !

در ماه های اخیر نیز زمزمه جذب نیرو برای ان جی ال دهلران شرکت پترو پالایش ،شرکت (اویکو ) در بین افکار عمومی دهن به دهن می شد تا اینکه مسئولان ارشد اجرایی شهرستان دهلران با هماهنگی با استانداری و ورود نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به موضوع آزمون و نحوه جذب ورعایت اجرای ماده 47 قانون 5 ساله برنامه ششم توسعه کشور با تاکید بر بکارگیری و استفاده از توانمندی نیروی بومی با اولویت محل سکونت نزدیکتر را از مسئولان مرتبط خواستند.

  خوشبختانه برای اولین بار در تاریخ شرکت های فعال نفتی شرکت پترو پالایش اقدام به برگزاری آزمون با اولویت استفاده از نیروهای بومی استان در دی ماه سال جاری در شهرستان دهلران کرد برای بررسی بیشتر نیز گفتگویی با مدیر پترو پالایش دهلران گفتگویی داشته ایم .

مدیر پترو پالایش گفت : بر اساس فراخوان که منتشر شد بیش از 3هزار 332نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند .

یونس کرمی گفت : باتوجه به اینکه تعداد زیادی برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده بوند برسی مدارک و رشته های مورد نیاز براساس فراخوان منتشر شده در دستور کار شرکت قرار گرفت که از این تعداد نیز یک هزار 146نفر واجد شرایط شرکت در آزمون بودند .

وی بیان داشت : بر اساس برنامه زمان بندی شده آزمون در اول دی ماه در محل سالن دانشگاه پیام نور دهلران با حساسیت هرچه تمام تر برگزار شد که 454نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند .

مدیر پترو پالایش دهلران با اشاره به تاکید مدیرعامل این شرکت مبنی بر سلامت برگزاری آزمون و مصاحبه با الویت جذب صدرصدی نیروی بومی (دهلران و حوزه جنوب ) اشاره کرد؛ گفت : براساس مصوبه شورای تامین استان بومی ا لویت یک شهرستان دهلران و شهرستان های آبدانان ،دره شهر و بدره بومی الویت دوم و شهرستان های شمال استان نیز بومی 3 تعریف شده است .

کرمی ادامه داد :از تعداد 454نفرکه نمره قبولی لازم را کسب کرده اند در مرحله مصاحبه هستند که از این تعداد نیز 206نفر در ان جی ال دهلران شرکت ( اویکو ) جذب می شوند.

وی با بیان داشت : از تعداد 206نفر 95نفر سهم شهرستان دهلران ، ودر مجموع 194نفر حوزه جنوب و 200نفر شهرستان های حوزه شمال و 50نفر متفرقه که بنا به خود اظهاری که داشتند عنوان کردند دهلرانی ساکن شهر ها ی اطراف هستند که بعد از گزینش و احراز آنها از سوی شورای شهر مبنی بر بومی بودن آنها نیز جذب خواهند شد .

کرمی به مرحله دوم جذب نیرو در این شرکت اشاره کرد گفت : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده جذب نیروهای با بالای سه سال سابقه و متخصص با الویت بومی دهلران ، بعد حوزه جنوب در ماه های آینده در دستور کار قرار دارد .

وی بیان داشت : بنا به گفته مسئولان شرکت اویکو علاوه بر 206 نفر که در ان جی ال دهلران جذب می شوند افراد ی که امتیاز لازم را در مصاحبه کسب کنند در پروژه های دیگر شرکت اویکو در استان های دیگر جذب خواهند شد .

از آنجایی که انتقاداتی از نحوه این آزمون و چگونگی نحوه مصاحبه در سطح شهرستان دهلران در بین افکار عمومی بود جمعی از اهالی رسانه و مشاور استاندار در امور نفت به صورت میدانی برای راست آزمایی از نحوه آزمون و مصاحبه و چگونگی جذب افراد قبول شده از محل دانشگاه پیام نور دهلران بازدید و با بسیاری از متقاضیان که اکثر بومی دهلران بودند گفتگو داشتند که هم از نحوه برگزاری آزمون و هم از نحوه مصاحبه که به صورت اتاق شیشه ای بود ابراز رضایت کردند.

به گزارش خبرنگار تابناک یکی از نکته های خوب مصاحبه این بود که داوطلبین شرکت در مصاحبه علاوه بر تست آنلاین روانشناسی صنعتی زیر نظر دانشگاه فردوسی مشهد به صورت چهره به چهره با چندین تیم از مشاورین متخصص روانشانسی صنعتی تست های حضوری از آنها گرفته می شود و بعد از آن مصاحبه تخصصی توسط مهندسین شرکت اویکو از قبول شدگان آزمون گرفته می شد که این کار بیانگر توجه دستندرکاران این آزمون برای دست یابی به نتیجه مطلوب در سطح بالای علمی و روانشانسی صنعتی به منظور رسیدن به اهداف عالیه شرکت پترو پالایش و زیر مجوعه های آن است .

رسانه تابناک نیز به نوبه خود از استاندار محترم ، معاون سیاسی ، .معاون اقتصادی ، اعضای شورای تامین استان ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران ، معاون سیاسی و اعضای شورای تامین شهرستان دهلران ،امام جمعه دهلران مدیر عامل شرکت پتر و پالایش و همکاران وی در شهرستان دهلران و شرکت اویکو در راستای برگزاری آزمون و مصاحبه که در فضای کاملا شفاف برای جذب نیروهای با الویت بومی دهلران و استان داشتند تشکر قدر دانی می کند باشد جذب نیروهای های بومی همواره در دستور کارمسئولان اجرایی استان قرار بگیرد ./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار