مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: اکنون ۴ سال خشکسالی را پشت سر می‌گذرانیم که این خشکسالی‌ها در حوزه مخازن منابع آب استان تاثیرگذار بوده است، اما علی‌رغم کاهش شدید بارندگی‌ها این سال‌ها را بدون قطع آب در حوزه شهری پشت سر گذاشته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 21 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، ظهر امروز سیدعقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در همایش عملکرد امید آفرین با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی اظهارکرد: بیش از ۹۰ درصد از خراسان‌شمالی در اقلیم خشک و نیمه‌خشک واقع شده است و میانگین میزان بارندگی استان حدود ۲۶۰ میلی متر در سال است.

وی گفت: اکنون ۴ سال خشکسالی را پشت سر می‌گذرانیم که این خشکسالی‌ها در حوزه مخازن منابع آب استان تاثیرگذار بوده است، اما علی‌رغم کاهش شدید بارندگی‌ها این سال‌ها را بدون قطع آب در حوزه شهری پشت سر گذاشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: یکی از اقدامات در راستای مدیریت آب در استان در حوزه اخذ مجوز احداث سد جدید در شهرستان جاجرم بود که با وجود محدودیت‌ها در این زمینه، مجوز سد دریافت شد و شاهد شروع عملیات اجرایی آن هستیم.

مرتضوی ادامه داد: در سال‌های گذشته عملیات اجرایی سد‌های استان کند شده بود که با سفر رئیس جمهور سرعت گرفت و اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری به سد دربند مانه‌وسملقان، عملیات اجرایی این سد آغاز شد و تامین آبرسانی در ۵ شهرستان میسر شد.

وی تصریح کرد: ️تخصیص آب در مناطق مرزی از سوی وزارت نیرو برای اولین بار بعد از سال ۹۴ اتفاق افتاد و ۱۰ میلیون متر مکعب منابع آب‌های مرزی برای مرزنشینان استان اختصاص یافت.

این مقام مسوول بیان کرد: سد بش قارداش با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در دولت سیزدهم مجدد تامین اعتبار شد و اکنون عملیات اجرای آن آغاز شده است.

وی گفت: ️صدور ۵۵ مجوز در سال ۱۴۰۲ در راستای رونق تولید و برای صنایع کم آب‌بر با حجم بیش از ۵۰۰ هزار مترمکعب محقق شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: سامانه هشدار سیلاب راه‌اندازی شد و برای سیلاب‌های یک‌سال گذشته و در بیش از ۴۰ حوزه برای مدیران دستگاه‌های درگیر با مسائل بحرانی پیامک ارسال می‌شود تا آمادگی در مقابل هرگونه وقوع احتمالی سیلاب ایجاد شود.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار