معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز پویش ملی تغذیه سالم در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ 21 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، مریم کوشکی ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح پویش ملی سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پویش ملی سلامت اطلاع‌رسانی تغذیه سالم، با هدف اطلاع رسانی در خصوص کاهش مصرف نمک، توصیه به مصرف مناسب نمک تصفیه شده یددار و افزایش مصرف شیر و لبنیات از تاریخ یکم تا پانزدهم بهمن آغاز شد.

وی با تاکید بر اهمیت میزان مصرف نمک در سلامتی افزود: نمک نقش بسیار موثری در فشارخون و سایر بیماری‌های وابسته دارد، لذا ضروری است که حتما میزان نمک مصرفی را کاهش داده و این امر از دوران کودکی و شکل‌گیری ذائقه کودکان مدنظر قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به وجود انواع مختلفی از نمک‌ها در بازار، گفت: انواع مختلف نمک‌های موجود در بازار شامل؛ سنگ نمک، نمک آبی، نمک صورتی و... دارای ناخالصی بوده و بدون تایید مراجع بهداشتی بسته بندی و وارد بازار می‌شوند، که بعلت وجود سرب و یا سایر ناخالصی‌ها می‌توانند خطرات جدی برای سلامتی ایجاد نمایند.

کوشکی خاطرنشان کرد: حتما باید توجه شود نمک مصرفی از نوع تصفیه شده ید دار بوده و دارای مجوز‌های بهداشتی باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: در کشور ما متاسفانه سرانه مصرف شیر طی سال‌های گذشته به علل مختلف کاهش یافته و از استاندارد‌های جهانی بیش از پیش فاصله گرفته است و همین امر می‌تواند زمینه‌ساز شیوع بیماری‌هایی همچون فشار خون بالا، سرطان، پوکی استخوان و حتی شکستگی‌های متعدد استخوانی شود.

کوشکی با اشاره به اینکه کاهش مصرف شیر در جامعه می‌تواند منجر به کوتاهی قد نسل جدید شود، افزود: در حال حاضر برنامه شیر مدارس به‌منظور تامین نیاز‌های تغذیه‌ای دانش آموزان در حال اجرا است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: امیدواریم با هدایت مردم به سمت الگوی تغذیه سالم و توجه هر چه بیشتر مردم شریف و مسئولان و مدیران دست اندرکار به تغذیه سالم، بتوانیم نقش موثری در راستای تامین و ارتقای سلامتی مردم ایفا کنیم.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار