سه تیم لیگ برتری خوزستان عملکرد موفقی در نقل و انتقالات نیم فصل نداشته‌اند و به نظر می‌رسد مسئولان این باشگاه‌ها در خواب زمستانه هستند.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 22 January 2024

تابناک خوزستان: نیم فصل اول لیگ بیست و سوم برای تیم‌های فولاد، نفت آبادان و استقلال خوزستان با فراز و نشیب فراوان به پایان رسید. نیم فصلی که اعتراض هواداران این سه تیم را نسبت به عملکرد این تیم‌ها در برداشت.

فولاد دور از انتظار

فولاد که دو قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپر جام را در کارنامه افتخارات خود دارد، لیگ بیست و سوم را ناامید کننده آغاز کرد و تحمل چهار شکست متوالی همراه با ارائه بازی های دور از انتظار سبب شد که مدیران باشگاه تصمیم به قطع همکاری با علیرضا منصوریان بگیرند. در ادامه نیز مارتینس مربی اسپانیایی عهده دار هدایت فولادی‌ها شد. سرخ پوشان اهواز با این مربی خارجی موفق به کسب ۱۵ امتیاز تا پایان نیم فصل نخست شدند اما آنچه کاملا مشخص بود، عدم ارائه بازی زیبا از سوی بازیکنان فولاد بود و همه کارشناسان با تایید این موضوع، فولاد را نیازمند خانه تکانی اساسی دانستند.

اگرچه مدیرعامل جدید فولاد با آگاهی از شرایط نا به سامان قهرمان سابق لیگ برتر بر صندلی مدیریت این باشگاه نشست و هواداران فولاد از او انتظار عملکرد فعال در بازار نقل و انتقلات برای تقویت تیم جهت بهبود وضعیت تیم در ادامه بازی‌های لیگ را داشتند اما فولاد تنها موفق به جذب احسان پهلوان و فسخ قرارداد با عباس‌زاده شده است؛ عملکردی که نمی تواند باعث صعود فولاد از رده یازدهم شود. نکته قابل تامل که انتظارات را از فولاد بالا برده است، داشتن امکانات سخت افزاری بسیار خوب، آکادمی مثال زدنی در کشور و نبود مشکل مالی است اما بر خلاف این موارد، فولاد امسال جزو ضعیف‌ترین تیم‌ها متمول از نظر عملکردی بوده است.

نفت آبادان اسیر دورباطل هرساله

نفتی‌ها که لیگ را با عبدالله ویسی و مدیریت جدید شروع کردند، در اندیشه ساختن صنعت نفتی بهتر از فصول قبل بودند؛ نفتی که حداقل مثل فصل‌های قبل در انتظار معجزه برای بقا نباشد. اما صنعت نفت لیگ بیست و سوم نیز اسیر دور باطل هر ساله شد و پس از برخی اتفاقات و عدم نتیجه‌گیری به ویژه در بازی‌های خانگی، صدای هواداران آبادانی در آمد و همین کافی بود تا در نهایت ویسی تصمیم به استعفا بگیرد.

در حالی که روزهای زیادی از تعطیلات لیگ سپری شده اما نفت آبادان فقط شاهد آمد و رفت مربیان برای مذاکره بوده است؛ شفری که مذاکرات با او خوب پیش رفت و در آستانه سفر به ایران بود اما یک گاف مدیریتی در باشگاه نفت کافی بود تا حضور این مربی آلمانی در آبادان منتفی شود. نویدکیا هم که مذاکرات رو در رویی با مدیران نفت آبادان داشت، در نهایت همکاری‌اش با این باشگاه فعلا محقق نشده تا آبادانی‌ها هم همچنان اندرخم یک کوچه باشند. نفت که نه سرمربی دارد و نه بازیکنی جذب کرده است، فقط در حال از دست دادن زمان است، زمان‌های طلایی که رقبا در حال بهره بردن از آن برای حضور در جدال سختِ نیم فصل دوم هستند.

استقلال خوزستان هم هیچ

در حالی که استقلال خوزستان علی رغم نمایش‌های خوب در نیم فصل اول موفق به کسب امتیازات لازم نشد و تنها با ۸ امتیاز از ۱۵ بازی و قعرنشینی نیم فصل را به پایان رساند، هواداران این تیم انتظار حضور موفق آبی‌پوشان اهوازی را در نقل و انتقالات زمستانه داشتند اما این باشگاه هم در خواب زمستانه رفته، هیچ اقدامی در جذب بازیکن برای رهایی از قعر جدول نداشته است و در این مدت فقط ۵ بازیکن از جمع آبی‌ها جدا شده‌اند.

استقلال که یک بار طعم قهرمانی در لیگ برتر را چشیده است و پس از چند سال حضور در لیگ یک، امسال مجددا لیگ برتری شده است، برای این که آسانسوری عمل نکند و راهی لیگ یک نشود باید فکری به حال این وضعیت کند و بتواند با جذب بازیکنان لازم که کمبود آن در تمام پست‌ها به چشم می‌خورد، خود را در لیگ نگه دارد اما مسئولان باشگاه فعلا دست روی دست گذاشته‌اند و فقط تماشاگر بازار نقل و انتقلات بوده‌اند. اقدامی که باعث شده سقوط بیش از قبل بیخ گوش استقلال خوزستان باشد.

فوتبال خوزستان که سال‌هاست اسیر نامدیریتی و بی‌برنامگی شده است و امسال هم وضعیت سه تیم لیگ برتری آن نشان از اوج نا به سامانی در فوتبال این استان و باشگاه‌های فولاد، استقلال خوزستان و نفت آبادان است، نیازمند تفکر و تدبیر برای رهایی از این شرایط نامناسب است. نکته قابل تامل نیز این است که مدیران سه باشگاه لیگ برتری خوزستان که کاملا بر این شرایط واقف هستند، هیچ اقدام مثبتی نداشته‌اند. اگر وضعیت تیم‌های خوزستانی بهبود پیدا نکند، احتمال این که دو تیم سقوط‌کننده از استان خوزستان باشد، وجود دارد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار