صلاحیت ۸ نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان قزوین به تایید شورای نگهبان رسید.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ 22 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته از تایید صلاحیت بیش از هزار داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان خبر داد.

وی در این خصوص عنوان کرد: این تعداد افراد در مرحله قبل از سوی هیات‌های نظارت صلاحیت‌شان تایید یا احراز نشده بود که در بررسی در شورای نگهبان صلاحیت‌شان احراز و مورد تایید قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه هنوز بررسی صلاحیت‌ها در مرحله شورای نگهبان به پایان نرسیده است، گفت: بر أساس قانون، اعضای شورا در این مرحله شخصا به بررسی شکایات می‌پردازند و اکنون اعضای شورای نگهبان در حال بررسی اعتراضات داوطلبانی هستند که صلاحیت‌شان در هیات‌های نظارت رد شده بود یا احراز نشده بود.

در این رابطه یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوین از تایید صلاحیت ۸ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه «قزوین، البرز و آبیک»، «تاکستان» و «بویین زهرا و آوج» توسط شورای نگهبان خبر داد.

بر این اساس صلاحیت مجید سلطان آبادی، میثم نجاران و ابوالقاسم نجفی در حوزه قزوین، البرز و آبیک تایید شد. همچنین صلاحیت محمدرضا سلیمی، فردین محمدحسینی و حجت اله محمودی در بوئین زهرا و آوج و جمشید طاهرخانی و افشین لشگری در تاکستان نیز به تایید شورای نگهبان رسید.

گفتنی است مهلت بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، ۳۰ روز است و این بررسی‌ها حدود ۲۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار