کد خبر: ۱۱۵۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 24 January 2024

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان از بدهی 1865 میلیارد تومانی کارفرمایان استان خبر داد و گفت: این میزان بدهی نسبت به سال گذشته با 112 میلیارد تومان افزایش، معادل 6/5 درصد رشد داشته است .
کیوان مرتضوی» درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان گفت: بر اساس آخرین بیلان صادره توسط تامین اجتماعی گیلان، لغایت شهریورماه سالجاری ، حدود 29 هزار کارفرمای استان با بیش از هزار و هشتصد و شصت و پنج میلیارد تومان دیون بیمه ای ، بدهکاران این سازمان را تشکیل می دهند .
مرتضوی اظهار داشت: بر اساس ضوابط سازمانی، هر ساله در دو مقطع شش ماهه نسبت به اخذ بیلان کارگاهی و اعلام دیون به کارفرمایان بدهکار اقدام می شود.
وی با اشاره به اینکه کارفرمایان بابت ارسال لیست حق بیمه شهریورماه خود تا پایان مهر فرصت داشتند و از نیمه آبان ماه تا 15 دیماه فرایند محاسبات بیمه ای و صدور صورتحساب های لغایت پایان شهریور انجام پذیرفته است، اظهار داشت : در این دوره برای 28962 کارفرمای بدهکار استان بیلان صادر و ابلاغ شده است .
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه تعداد بیلان های صادره در این دوره 5 درصد کاهش داشته ، افزود : علیرغم این موضوع ، رقم مجموع بدهی های کارفرمایان در حال حاضر بیش از 1865 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته با 112 میلیارد تومان افزایش معادل 6/5 درصد رشد داشته است .
مرتضوی همچنین اذعان داشت : حدود 35 درصد این بدهی ها با رقمی معادل 642 میلیارد تومان برآوردی محاسباتی دوره جدید بوده و 1224 میلیارد تومان نیز بدهی های قطعی در مراحل اخطاریه و اجرا است.
وی خاطر نشان کرد: این میزان بدهی کارفرمایان در حالی است که بیش از 2400 کارفرما در سالجاری از بخشودگی جرائم بیمه ای برای تسویه یا تعیین تکلیف دیون خود بهره برده و افزون بر 4000 واحد کارگاهی نیز از شرایط تقسیط برخوردار شده اند .
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به تعهدات ماهانه 1700 میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان در دو بخش بیمه و درمان و لزوم تامین منابع از محل وصول حق بیمه ها با توجه به بهره مند نبودن این سازمان از بودجه دولتی ، از کارفرمایان خواست تا ضمن انجام تکالیف قانونی از قبیل ارسال به موقع لیست و حق بیمه واقعی ، نسبت به تعیین تکلیف دیون خود در اسرع وقت اقدام نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار