رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور در حاشیه بازدید از مراسم اعتکاف در قم، گفت: ۸۰ درصد معتکفان در سراسر میهن اسلامی را جوانان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۸ 27 January 2024

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا تکیه‌ای، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با اشاره به اینکه جوانان ۸۰ دصد جمعیت معتکفان را تشکیل می‌دهند، گفت: برای نمونه در ۱۵ مسجد در شهر قم اعتکاف دانش آموزی برپا شده‌است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار نفر در ۹۰ مسجد استان قم معتکف شدند که ۴۷ مسجد در شهر مقدس قم اختصاص دارد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با اشاره به اینکه اعتکاف از قم به سراسر کشور و سایر نقاط مختلف جهان توسعه یافته است، گفت: اعتکاف یکی از بهترین مصادیق انتشار علم و دین و مذهب به جهان است.

تکیه‌ای افزود: قبل از انقلاب اسلامی خیلی مراسم اعتکاف در ایران برگزار نمی‌شد، اما پس از انقلاب اسلامی این مراسم بزرگ معنوی رونق گرفت و به سایر کشور‌ها نیز منتقل شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مساجد کشور تلاش شده تا بهترین خطبا و واعظان برای سخنرانی در مساجد دعوت شوند، گفت: آیات اراکی، صدیقی، جاودان، اساتید معظم حاج علی اکبری و نظری منفرد و خسروپناه در مراسمات اعتکاف قم حضور پیدا نموده و به سخنرانی و ارائه محتوای دینی می‌پردازند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور افزود: امسال برای حلقه‌های معرفت افزایی معتکفین، شخصیت‌های ممتاز علمی و دینی، برای تبیین مسائل شرعی طلاب متخصص در فقه و احکام، برای آموزش تجوید، قواعد و قرائت قرآن کریم اساتید مشهور و بین‌المللی قرآن کریم حاضر شده‌اند.

حجت الاسلام تکیه‌ای گفت: حلقه‌های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، قرآنی، اخلاقی و دینی، خانواده و اعتقادات از جمله برنامه‌های مهم فرهنگی است، که برای معتکفان برنامه‌ریزی شده‌است.

وی افزود: پیشکسوتان جبهه و دوران دفاع مقدس نیز در جمع معتکفان قم نیز به بیان خاطرات و اتفاقات آن زمان و خصوصیات اخلاقی شهدا می‌پردازند.

مراسم اعتکاف از ۱۳ ماه رجب همزمان با میلاد با سعادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام آغاز شد و ۳ روز ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار