سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س):
سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که سیگنال تحریم ملت ایران، در سایه‌سار ایجاد فتنه‌ها به دشمنان داده می‌شود، گفت: مجالس پرشور اهل‌بیت علیهم‌السلام و لبیک‌گویی دوستداران امام‌زمان(عج) در انتخابات تیری بر کالبد تحریم‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۶ 28 January 2024

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت سالروز وفات حضرت زینب(س)، که شامگاه ۶ بهمن‌ماه، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه در منظر قرآن کریم، مقام انسانیت همان مقام خلافت الهی است، اظهار کرد: انسان پس از خلق شدن و شرکت در آزمون و امتحان الهی بر روی زمین، دو مأموریت الهی بر عهده‌اش قرار دارد و در روز قیامت درباره این دو مأموریت از او سؤال می‌شود.

وی آباد کردن زمین را از جمله مأموریت‌های الهی انسان دانست و افزود: بشر آمده تا زمین که سفره خدا و رزق بندگان الهی است را آباد کند، اگر بشر کارش را درست انجام دهد، خداوند متعال ارزاق دل زمین را برایش آشکار می‌کند.

صدیقی ضمن اشاره به معانی متعدد «استعمار» بیان کرد: یکی از مأموریت‌های بشر «اسْتَعْمَرکُم فیها» است؛ اگر انسان از ذخایر درونی زمین درست استفاده کند، با قناعت زندگی و از اسراف پرهیز کند، زمین پاسخگوی تمام نیازهایش است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در تبیین فرازی از دعای عهد مبنی بر «وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلاَدَکَ وَ أَحْیِ بِهِ عِبَادَکَ» اظهار کرد: دعای عهد سرود عاشقانه صبحگاهی منتظران ظهور صاحب‌الزمان(عج) است؛ ظهور امام زمان(عج) دل‌ها را زنده و سرزمین‌ها را آباد می‌کند و اگر ایشان ظهور کنند، انسان‌ها رنگ خدایی گرفته و خلافت آنان بر روی زمین تجلی فراگیری پیدا می‌کند.

وی ضمن بیان اینکه آئینه تمام‌نمای الهی از خط بندگی خدا می‌گذرد، افزود: اگر همت انسان در مسیر بندگی بلند باشد، غصه نقص و عیبش را داشته باشد و در مسیر توبه استغفار قرار بگیرد، ذات اقدس الهی نظر رحمت به او افکنده و عطش آدمی را با تجلی صفات الهی در وجودش برطرف می‌کند.

صدیقی افزود: خدا رزاق است و اگر ببیند کسی خالصانه سفره مردم را گرم نگه می‌دارد و ناصر و کمک‌کار بندگان و عون مظلوم و خصم ظالم است، فرازی از صفات الهی را در وجود او تجلی می‌دهد زیرا ذات اقدس الهی ما را با صفات خودش آشنا و اسماء جمال و جلال را از بستر قرآن و روایات معرفی کرد و دل ما را به سمت طلب این صفات سوق داد؛ تا آئینه تمام‌نمای انسان‌خدایی شویم.

اهل بیت(ع)؛ آئینه تمام‌نمای یاد خداوند

وی با اشاره به ضرورت همنشینی با کسی که انسان را به یاد خدا می‌اندازد، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع)، آئینه تمام‌نمای یاد الهی بوده، همه شئون ایشان هدایت‌الله و متصف به صفات خلافت الهی است؛ خلافت الهی درجاتی دارد که اهل‌ بیت(ع) در اعلی‌ترین مرتبه آن قرار دارند.

صدیقی به دومین مأموریت الهی انسان در زمینه‌سازی برای پذیرش فیوضات الهی اشاره کرد و افزود: آباد کردن دل‌ها به این است که این دل، خانه خدا شود، تا ذات اقدس الهی صفات خود را در آن به ودیعه بگذارد و قلب انسان مخزن الهی و عرش رحمان شود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه اهل‌ بیت(ع) نور عرش الهی هستند و خداوند منت نزول ایشان را به زمینیان مرحمت فرمود، اظهار کرد: عرشی شدن قلب انسان در گرو انعکاس عطر وجود اهل‌ بیت(ع) در قلب‌ها و میزبانی خانه دل از نورانیت ائمه هدی(ع) است.

وی ضمن اشاره به سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) بیان کرد: عقیله بنی‌هاشم برجسته‌ترین آموزگار صبر و استقامت هستند، جهاد تبیین و ارائه اسلام واقعی مهم‌ترین مأموریت حضرت زینب(س) در چهل منزل اسارت بود.

صدیقی افزود: مقام حضرت زینب(س) بالاتر از این بود که ابن زیادها بتوانند آن را ساکت کند، عقیله بنی‌هاشم امیرزاده‌ای بود که با قدرت تصرف و ولایت تکوینی، دشمنان را اسیر ساخته، آنان را به مأمور تبلیغ خود تبدیل و آتش و تنور داغ غم و احساسات را از میانه کوفه تا شامات شعله‌ور کرد.

وی با تأکید بر اینکه مرگ آل الله و عزیز خدا، مرگ عزت و ابدیتش بهشتی است، یادآور شد: انسان تا مشکلات عالم را تحمل نکند، نه بهشت معنویت را درک می‌کند و نه به صفات کمال الهی نائل می‌شود؛ اگر بخواهیم عزت و استقلال داشته باشیم و فرهنگ، غیرت و عفت زنان را غارت نکنند باید در سختی‌ها تحمل بیشتری نشان دهیم و تحمل بر سختی‌ها لازمه اقتدار و هیمنه بر دنیاست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به موضوع انتخابات افزود: هر چقدر به‌روز انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، سیاه‌نمایی دشمنان شدیدتر می‌شود، اعتکاف امروز جوانان نشان‌دهنده ایمان مقاوم ملت ایران است.

صدیقی با بیان اینکه به برکت خون شهدا و صبر، استقامت و وفای ملت ایران، تمام توطئه‌های دشمنان نقش‌ بر آب می‌شود، گفت: سیگنال تحریم ملت ایران، در سایه‌سار ایجاد فتنه‌ها به دشمنان داده می‌شود؛ برگزاری پرشور مجالس اهل ‌بیت(ع) و لبیک‌گویی دوستداران امام‌زمان(عج) در انتخابات تیری بر کالبد تحریم‌هاست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار