مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: وجود مدل‌ها و ملودی‌های انسان‌سازی در مراسمات عزاداری بوشهری در اوج وقار، باعث انسان‌سازی بر اساس اندیشه قیام و تبیین عزای امام حسین علیه‌السلام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ 31 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر عصر امروز در حاشیه برگزاری نخستین آئین «روز ستایشگری و نوای آئینی بوشهر»، اظهار داشت: امام حسین علیه‌السلام الگوی تمام مجاهدان عالم و الگوی حماسه پنج قرن مقاومت استان بوشهر است.

وی ضمن خیرمقدم به خادمان مدح و مرثیه پهنه جنوب کشور که از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان و خادمان و مداحان استان بوشهر، پایتخت مقاومت در این نشست شرکت کرده بودند، افزود: تک‌تک قدم‌های مجاهدان ما در مبارزه با استکبار و ظلم‌ستیزی درس عاشورای امام حسین علیه‌السلام است.

قادری بیان داشت: عزم شورای شبکه هیئت و تشکل‌های دینی در جهت هویت‌بخشی به آیین‌های عزاداری فاخر و ماندگار است که بی‌شک جای مباهات دارد و در کشور کمتر جایی چنین استفاده‌ای از شعر فاخر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: وجود چنین مدل‌ها و ملودی‌های انسان‌سازی در مراسمات عزاداری بوشهری در اوج وقار، باعث انسان‌سازی بر اساس اندیشه قیام و تبیین عزای امام حسین علیه‌السلام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: بی‌شک عزم عزاداری بوشهر به جهاد تبیین می‌تواند از مؤثرترین حرکت‌های هیئات مذهبی در راستای لبیک به مقام‌معظم‌رهبری باشد که فرمودند هیئت پایگاه جهاد تبیین است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار