با هدف نهادینه‌سازی مصرف بهینه انرژی؛
با حضور کارشناس نیروگاه شهیدسلیمی نکا در دبستان پسرانه غیردولتی نواندیشان شمال ساری، معلمان و دانش آموزان با شرایط سخت تولید و روشهای مدیریت مصرف برق آشنا شدند.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶ 01 February 2024

به گزارش تابناک مازندران، سیدمیثم عمادی رئیس اداره روابط عمومی شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: در دنیای صنعتی امروز برق کالایی بسیار ارزشمند است که با دشواری و هزینه زیاد تولید می شود اما داده های آماری نشان می دهد که میزان مصرف انرژی بخش خانگی کشور ما در قیاس با دیگر کشورها بسیار بالاست و متأسفانه به بدمصرفی دچار هستیم. لذا برای فائق آمدن بر چالش هدر رفت سرمایه های ملی ضمن اینکه همه دستگاه های مسئول باید از نخبگان و شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید لوازم برقی کم مصرف حمایت کنند، نهادهای مسئول فرهنگی و بویژه آموزش و پرورش نیز می تواند نقش مؤثری در ترویج فرهنگ بهینه مصارف انرژی ایفا کند. چون کودکان و نوجوانان به عنوان بستر تشکیل دهنده جامعه بزرگسال آینده، از قدرت یادگیری بالایی برخوردارند و اگر مهارت مدیریت مصرف انرژی را در این سنین بیاموزند، در سنین بالاتر آنرا بکار خواهند بست و به مرور فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه شکل خواهد گرفت.

 

دانش‌آموزان دبستان غیر دولتی نواندیشان شمال ساری با سختی‌های تولید برق آشنا شدند  

لذا به منظور ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مصرف بهینه انرژی و آشنا نمودن دانش‌آموزان با اهمیت انرژی و سختی‌های فرایند تولید، با هماهنگی بعمل آمده کارشناس نیروگاه در دبستان پسرانه غیردولتی نواندیشان شمال ساری حضور یافت و با به نمایش گذاشتن مستند و کلیپ‌هایی در خصوص معرفی نیروگاه، فرایند سخت تولید برق و زحمات کارکنان صنعت برق حرارتی کشور برای تولیدبرق پایدار و تأمین نیاز مشترکان شبکه، اهمیت و راهکارهای مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف را برای دانش آموزان تشریح کرد و به سوالات دانش آموزان در این خصوص پاسخ داد. 

در پایان سؤالاتی از سوی کارشناس نیروگاه مطرح و جوایزی به دانش آموزان اهداء شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار