مدیرکل اوقاف استان قم:
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: ۲۲ بقعه متبرکه و مکان مقدس در قم، مجری برنامه‌های ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۷ 03 February 2024

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بر این اساس در ۲۰ بقعه و همچنین مزار مقدس شیخان و مسجد جامع استان قم، مراسم ویژه گرامیداشت این دهه تدارک دیده شده است.

وی افزود: فضاسازی تمام این ۲۲ بقعه و مکان مقدس در روزهای منتهی به آغاز دهه فجر به انجام می‌رسد همچنین در ۱۶ مکان، آیین گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برپایی جشن انقلاب در ۱۹ بقعه استان خبر داد و گفت: ۱۲ محفل قرآن هم به میزبانی مزار شیخان و ۱۱ بقعه دیگر برپا می‌شود.

وی ادامه داد: نورافشانی در ۱۴ بقعه، ایستگاه صلواتی در ۱۷ حرم مطهر و جشن تکلیف دختران و پسران در پنج بقعه طی دهه فجر امسال تدارک دیده شده است.

اسکندری با بیان اینکه جشن مبعث، مراسم بزرگداشت حضرت ابوطالب(ع) و سوگواره سالروز شهادت امام کاظم(ع) نیز در بیشتر این بقاع برنامه‌ریزی شده است، گفت: همچنین مقرر شده است در ۱۱ بقعه متبرکه استان قم، شاهد اجرای طرح قرار دوازدهم با هدف توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به نیازمندان باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: در ایام الله فجر امسال، در ۱۲ بقعه متبرکه استان، مراسم غبارروبی و عطرافشانی تدارک دیده شده همچنین بازارچه خیریه هم در هشت بقعه برپا می‌شود.

وی از اجرای طرح خدمات رایگان پزشکی و دارویی در پنج بقعه همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ۱۴ بقعه متبرکه هم میزبان خیمه‌های معرفت با محوریت انقلاب اسلامی و جهاد تبیین خواهند بود.

اسکندری خاطرنشان کرد: علاوه بر مزار شیخان و مسجد جامع، حرم‌های مطهر امامزادگان جعفر(ع) روستای زواریان، سید علی(ع)، جمال غریب(ع)، جعفر شهید(ع)، موسی مبرقع(ع)، ابواحمد(ع)، ابراهیم و احمد(ع)، احمد(ع) خاکفرج، طیب و طاهر(ع)، حمزه(ع)، عبدالله(ع) قلعه چم، علی بن جعفر(ع)، احمد بن قاسم(ع)، سید معصوم(ع)، ابراهیم و محمد(ع)، هادی و مهدی(ع)، چهار امامزاده(ع)، جمال‌الدین(ع) و عبدالله ابیض(ع) و همچنین مسجد خضر نبی(ع)، مجری جشن‌های چهل و پنجمین فجر انقلاب هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در ایام الله دهه فجر، کاروان انقلاب از مبدأ حرم‌های نورانی امامزادگان موسی مبرقع(ع)، ابواحمد(ع)، حمزه(ع)، سید معصوم(ع)، ابراهیم و محمد(ع) و مزار شیخان به راه می‌افتد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار