مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از وصول ۱۸۰ میلیارد تومان فرارمالیاتی و رشد بیش از ۶۵ درصدی در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 05 February 2024

به گزارش تابناک قزوین، سید محمود موسوی صانع در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی مسوولیت مهمترین مسئله اقتصادی و استراتژیک کشور را بر عهده دارد و مالیات را می‌توان پاک‌ترین منبع درآمدی دولت دانست.

وی افزود: مالیات جدا از بحث درآمد یک ابزار قانونی و سیاست گذاری می‌باشد و برای تعادل بخش‌های اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد که نیازمند برنامه ریزی مدون و اصولی است.

مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه فرار مالیاتی در قانون جرم انگاری شده است، خاطر نشان کرد: در سازمان ملیاتی دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی دایر شده است که وظیفه آن شناسایی مودیان و کتمان کنندگان درآمد می‌باشد، زیرا نگاه این سازمان بر این است که فشاری بر مودیان وارد نشود و مالیات را عادلانه بگیریم.

این مسوول عنوان کرد: در سامانه مودیان، تمامی معاملات بارگذاری می‌شود و مراودات مودیان با سازمان امور مالیاتی در این سامانه صورت می‌گیرد که تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی مودیان شامل فراخوان عضویت در سامانه هستند.

موسوی صانع ۹۶ درصد درآمد استان را از محل مالیات برشمرد و گفت: حدود ۹۶٠٠ میلیارد تومان از درآمد‌های مالیاتی استان به خزانه دولت ارسال می‌شود که طی ۱۰ ماهه نخست ۷۵۷۳ میلیارد تومان وصول شده و حدود ۹۵ درصد پیش بینی، محقق شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از وصول ۱۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی و رشد بیش از ۶۵ درصدی در این حوزه خبر داد و اضافه کرد: ۲۹۷۶ میلیارد تومان از محل وصول ارزش افزوده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و جمعیت عشایری توزیع شده است که این مقدار در سال گذشته ۱۳۷۵ میلیارد تومان بوده است که شاخص‌ترین پروژه حاصل از محل ارزش افزوده، کمربندی آیت الله باریک بین و پیامبر اعظم (ص) در قزوین است.

وی بیان کرد: در حوزه ورزش نیز طی سال گذشته بیش از ۴۵ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده پرداخت شده که این مقدار در ۱۰ ماهه نخست سال جاری با ۱۰۳ درصد افزایش به بیش از ۹۲ میلیارد تومان رسیده است.

این مسوول، از اختصاص مستقیم ۱ درصد از درآمد بخش ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت خبر داد و اضافه کرد: در این راستا تاکنون ۵۱۹ میلیارد تومان واریز شده است.

موسوی صانع تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۷۶۲٠ اظهارنامه مالیاتی دریافت شده بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۸۷٠۵٠ رسیده و بیش از ۱۵ درصد رشد داشته و همچنین ۵۸۷۱٠ فرم تبصره و خود اظهاری مودیان بوده است.

وی در پایان اعلام کرد: مودیانی که تا پایان بهمن ماه بدهی‌های مالیاتی خود را پرداخت کنند اشخاص حقیقی تا ۵ میلیارد تومان و اشخاص حقوقی تا ۲۰ میلیارد تومان می‌توانند از بخشودگی استفاده می‌کنند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار