نیک مرام رئیس شورای اسلامی شهرستان فردیس در آغاز جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و مبعث با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در خصوص مدیریت آب های سطحی عنوان کرد: پیرو جلسه شورای اسلامی شهرستان که در فرمانداری شهرستان فردیس برگزار گردید مقرر شد جلسه ای ظرف مهلت تعیین شده در این ارتباط برگزار گردد و مطالعات امکان سنجی ایجاد تصفیه خانه های محلی در سطح شهرستان انجام و با قید فوریت نسبت به هدف گذاری و تدوین سرفصلهای عملیات اجرایی اقدام گردد که جلسه موصوف بدین منظور منعقد گردید.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 06 February 2024

به گزارش «تابناک البرز» در ابتدای جلسه بخشدار مشکین دشت با گرامیداشت ایام و تشکر از شورای اسلامی شهرستان فردیس، مدیریت شهری مشکین دشت و ادارات شهرستان بابت فعالیت های صورت گرفته در زمینه مدیریت منابع آبی گفت: امروزه مدیریت صحیح منابع آبی بسیار حائز اهمیت است و باید با هدایت و تصفیه آبهای سطحی از آب شرب به طور بهینه استفاده کنیم.

سلگی شهردار مشکین دشت ضمن تبریک ایام گفت: از محدوده کرج به سمت جنوب مشکین دشت تقریبا یک درصد شیب داریم که اگر بتوانیم در دو نقطه از مکان های مناسب تصفیه خانه احداث کنیم در مدیریت آب های سطحی عمل موثری انجام داده ایم و می توانیم از این آب در مصارفی چون آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

لشکری معاون عمران شهرداری مشکین دشت در این راستا اضافه کرد: طرح احداث تصفیه خانه توسط مشاورین بررسی و دو نقطه متناسب برای این امر در نظر گرفته شده است.
معاونت عمران در نظر دارد که حوضچه هایی بتنی در اطراف شهرک های بعثت و مهندسی زراعی برای این پروژه احداث کند زیرا ؛ در این نقاط امکان احداث تصفیه خانه وجود ندارد .

کریمی پور دبیر شورای اسلامی شهرستان فردیس گفت: با توجه به شاخصه قنات های مشکین دشت، فرخ آباد و زیبا دشت در این باره مطالعاتی تخصصی داشته باشیم تا از ظرفیت موجود نهایت بهره را ببریم .

محمدی دهیار روستای فرخ آبادو زیبادشت نیز افزود: در فرخ آباد از سال ۱۴۰۰ مطالعات را شروع کرده ایم و زیرساخت های یک کیلومتر انتقال آب به چاه های جذبی انجام شده و فاز سوم احداث تصفیه خانه در دستور کار قرار دارد.

زره پوش رئیس آبفای مشکین دشت با ارائه گزارش فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد: چاه اول جهت تامین آب آشامیدنی حفر شده و بعد از وصل شدن برق پروژه چاه آب به شبکه آبرسانی اضافه خواهد شد. مجوز چاه دوم نیز اخذ شده است و در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار هستیم .
وی ادامه داد: انتقال آب سد از خطوط منتهی در رزکان تا حدود ۶۰ درصد انجام شده و به زودی به اتمام خواهد رسید.

طبیبی مسئول فنی دفتر مطالعات اداره آب و فاضلاب استان البرز گفت: طرح مطالعات آب و فاضلاب مشکین در سال ۹۱ الی ۹۲ انجام شده و مجدد آن را در سال ۱۴۰۰ به روزسانی کرده ایم با مطالعاتی که انجام داده ایم نتیجه بر این شد که مشکین دشت نیاز به صد کیلومتر زیرساخت جهت احداث شبکه و تصفیه خانه دارد، که با تخمین های انجام شده این پروژه ۸۵۰۰ میلیارد ریال بودجه احتیاج دارد.

دژکام عضو شورای اسلامی شهر مشکین دشت در این خصوص گفت: احداث مخزن دوم که زمین را مدیریت شهری در اختیار آبفا می گذارد اقدامات لازم انجام گردد .
موضوع دیگر بررسی و جمع آوری آب های غیرمجاز است که در اسرع وقت باید در دستور کار قرار گیرد.
در آخر دژکام افزود: موضوع آخر بحث ژنراتور می باشد. با توجه به اینکه همه بهره برداری چاه های مشکین دشت با برق مستقیم انجام می شود، وجود ژنراتور الزامی است که اگر با مشکل برق مواجه شدیم بتوانیم از بحران عبور کنیم.

اسد پناه رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت نیز از فعالیت های صورت گرفته در خصوص انتقال آب از سد کرج قدردانی کرد.

در پایان موارد صورتجلسه و مقرر گردید هفته آینده بازدیدی میدانی از یکی از تصفیه خانه های کرج انجام و بعد از آن جلسه برگزار و موارد پیگیری گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار