معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد:
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بر اجرای سیاست‌های کلان شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 06 February 2024

به گزارش تابناک رضوی، یوسف اسماعیل‌زاده  با بیان این نکته که، در معاونت فرهنگی و هنری شهرداری مشهد، چند نگاه و سیاست را دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: اجرای سیاست‌های کلان شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم و اجرایی سازی  این سیاست‌ها از برنامه‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بوده است.

وی یکی از این سیاست‌های شورای اسلامی شهر مشهد را مردمی‌سازی فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات و تلاش‌های ما این بوده که با مشارکت مردم، نقش شهرداری را در مناسبت‌ها و ایام‌الله، به‌عنوان ابرسازمان در فضاآرایی شهر، پررنگ‌تر کنیم.

وی در ادامه، گفت: در مناسبت‌های مذهبی دهه فاطمیه و نیمه شعبان و عید غدیر که با مشارکت مجموعه‌های مردمی برگزار شد، هدف ما این بود که این مشارکت هدفمند شده و فضای پرنشاطی را ایجاد کنیم و همچنین فضای شهری در عزاداری‌ها را نیز مناسب‌سازی کنیم.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهردار مشهد  یکی دیگر از سیاست‌های این سازمان را توجه به منطقه‌محوری عنوان کرد و گفت: سیاست منطقه‌محوری در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد به معنای واقعی کلمه در حال اجراست و سازمان فرهنگی شهرداری  13 بازوی اجرایی که همان شهرداران مناطق 13 گانه مشهد هستند، دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه منطقه‌محوری شهرداران مناطق نیز معاونینی دارند که باید سیاست‌های کلان شهرداری را در حوزه‌های محلی و منطقه‌ای اجرا کرده و با همکاری شوراهای اجتماعی  محلات، نخبگان و حوزه‌های مختلف را راهبری کنند، که این هدف یکی از سیاست‌های اصلی ما در این حوزه خواهد بود.

اسماعیل‌زاده  یادآور شد: نگاه ویژه شورای ششم توجه به فضاآرایی شهری به‌ویژه اکران‌ها در مناسبت‌های مختلف و با نگاه اخلاق‌محوری بوده و توسعه و ترویج اخلاق و فرهنگی شهرنشینی اتفاق مهم دیگری است که باید به آن پرداخت شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگی شهرنشینی درشهرداری مشهد، عنوان کرد: فرهنگ شهرنشینی تنها به رعایت قوانین رانندگی معطوف نشده و موضوعات مهم دیگر مانند عمل به وظایف یک شهروند در قبال شهروندان دیگر، مراقبت از زیرساخت‌های شهری و حتی گذاردن به‌موقع زباله در محله‌ها نیز اشاره دارد.

وی افزود: شعار قدیمی (شهر ما خانه ما) کاملا به این نکته اشاره دارد که اگر شهروندی در مراقبت از اموال عمومی بکوشد در واقع از اموال خودش مراقبت کرده است و حلقه آخر خدمت به شهروندان شهرداری خواهد بود و اولین حلقه دریافت کننده اثر این خدمت نیز همان شهروندی ا‌ست که در این شهر زندگی می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهردار مشهد، گفت: اگر امروز مشهد شهر تمیزی است و اگر حرفی برای گفتن در حوزه‌های مختلف دارد، به این خاطر است که شهروندان منظبت و دلسوزی دارد که به فرهنگ شهر کمک می‌کنند و طبیعتا نگاه شهرداری هم تقویت همین موضوع خواهد بود.

وی  فعالسازی فرهنگ‌سراها و توسعه آموزش‌های شهروندی و شهرنشینی و اخلاق‌محوری را نکته مهم دیگری که در این دوره به آن توجه شده است عنوان کرد و افزود: سیاست منطقه‌محوری و واگذاری فرهنگ‌سراها به مناطق، از اتفاقاتی بود که در بلندمدت ثمرات خوبی را برای حوزه‌های محلی مناطق به‌دنبال خواهد داشت.

اسماعیل‌زاده اظهار داشت: اتفاق مهم دیگر توجه به موضوعات مختلف در فضای مدیریت شهری بوده است، به‌گونه‌ای که آن چیزی که در زیباآرایی و فضاآرایی در منظر شهری وجود دارد، در حوزه کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: در المان‌های نصب شده در سطح شهر، رویدادهای مختلف میدانی ملی و بین‌المللی واستقبال از بهار و رویدادهای مهم دیگر، نگاه منظر شهری و نشاط‌ افزایی را به‌کار گرفتیم و تلاش ما بر این بوده تا در بحث نشاط‌ افزایی مشهد نیز حمایت کامل خود را با رعایت کامل شئونات صاحب این شهر که امام رضا (ع) هستند، انجام دهیم.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از محوری‌ترین سیاست‌های این دوره شورای شهر مشهد، توجه به مبحث مسجدمحوری بوده است که در کلیه اقدامات ما شامل آموزش‌های شهروندی، برنامه‌های فرهنگی و مناسبت‌های مختلف، تسری داشته است.

کمال حسینی
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار