معاون رئیس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه با برقراری عدالت در گرفتن مالیات به دنبال تامین درآمدهای مورد نیاز دولت هستیم گفت: تعداد مودیان مالیاتی در کشور از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده‌ است.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 09 February 2024

به گزارش تابناک قم، سید محمد حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم، با بیان اینکه دولت سیزدهم در یک شرایط سخت و دشواری کار خود را آغاز کرد اظهار داشت: با علم به اینکه شرایط سخت و کارهای انباشته شده فراوان است و در جای جای کشور طرح‌های نیمه تمام وجود دارد، این هیات دولت به‌ویژه شخص آیت‌الله رئیسی این عزم و همت را داشته که وارد میدان شود، خدمت کند و شرایط نیز به تدریج تغییر یابد.

معاون رئیس جمهور با یادآوری اینکه در ابتدای دولت، درآمد دولت کم بود گفت: برخی‌ها می‌گفتند امکان فروش نفت و بازگرداندن درآمدهای حاصل از فروش این محصول نیست.

حسینی ادامه داد: این کارها با شیوه‌های مختلف انجام شده که دست دولت برای خدمت‌رسانی و تکمیل زیرساخت‌های کشور باز باشد.

وی یادآور شد: اگر با آن وضعیت پیش می‌رفتیم، هر روز در حوزه‌های آب، برق، انرژی و مسائل مختلف دیگر با مشکل مواجه بودیم.

وی با بیان این‌که چه از راه فروش نفت و میعان‌های گازی و چه از راه برقراری عدالت، تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد یادآور شد: ما از یک کارمند و کارگر و یک کاسب جزء، مالیات می‌گرفتیم، اما افراد ثروت‌اندوزی نیز بودند که به شگردها و شیوه‌های گوناگون فرار مالیاتی داشتند.

معاون رئیس جمهوری در ادامه اضافه کرد: مودیان مالیاتی از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تَن به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده‌اند.

وی افزود: با افزایش تعداد مودیان مالیاتی در کشور دست دولت برای به نتیجه رساندن طرح‌های عمرانی باز شده‌است.

حسینی با بیان این مطلب که امروز یک دولت انقلابی و یک مدیریت جهادی در حال تلاش شبانه‌روزی است گفت: در مساله آب، هر استانی که می‌رفتیم مشکل داشتیم، ولی الان چهار خط انتقال آب از دریای عمان به خلیج فارس داریم که تازه شروع شده و یک خط هم با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

معاون رئیس جمهور با یادآوری اینکه کشور حدود ۱۰ سال با معضل خشکسالی روبه‌رو بوده است گفت: بر اساس اعلام وزیر نیرو، در چهار سال اخیر خشکسالی جدی و شدیدی داشتیم، که آسیب‌های فراوانی را وارد کرده‌است.

وی تلاش همه جانبه دولت برای رفع معضل کم آبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد یک خط لوله انتقال آب از دریای عمان به سمت استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان‌ رضوی همچنین احداث یک خط لوله به سمت استان‌های یزد و کرمان و فلات مرکزی ایران که با مشکل‌های فراوان مواجه هستند از جمله اقدام‌ها برای برطرف کردن مشکل‌های موجود در حوزه آب است.

وی در ادامه طرح خط انتقال آب به استان‌های اصفهان و فارس را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح‌های سنگینی است که نیازمند سرمایه‌گذاری‌های فراوان می‌باشد.

معاون رئیس جمهور همچنین ناترازی موجود در بخش‌های برق و سوخت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این زمینه‌ها کارهای خوبی در حال انجام است، به‌تازگی در سفر رئیس جمهور به هرمزگان، عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز که تولیدکننده برق است، آغاز شد.

حسینی اظهار کرد: اینکه برخی‌ها نمی‌خواهند ما به صنعت هسته‌ای دست پیدا کنیم، برای این است که فایده‌های بسیار این صنعت در تولید برق و شیرین کردن آب را می‌دانند.

وی ادامه داد: در استان بوشهر مجتمع عظیم آب شیرین کُن توسط سازمان انرژی اتمی در حال فعالیت می‌باشد.

وی در ادامه افزود: این مجتمع در همان مرحله نخست، توانایی تامین آب شرب ۳۰۰ هزار نفر را دارد.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این نکته که در حوزه مسکن هم کارهای زیادی در حال انجام است بیان داشت: باید سالانه صدها هزار واحد مسکونی در کشور احداث می‌کردیم، ولی این امر محقق نشده و اکنون در حال جبران است، زمین مورد نیاز جهت احداث بالغ بر ۲ میلیون واحد مسکونی نیز آماده شده و در اختیار گروه‌ها و افراد قرار گرفته و کار به سرعت پیش می‌رود.

حسینی یادآور شد: دستگاه‌های مختلف مانند نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها برای مسکن نیروها، دانشجویان، استادان و کارکنان مامور شده‌اند و این اقدام‌ها در بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد تا ما از این وضعیت دشواری که به دلیل کمبود مسکن داریم، رهایی پیدا کنیم.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه جاده، ریل و راه‌آهن بیان داشت: کشور ما برای ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه، قفقاز، اقیانوس هند همچنین چین و کشورهای دیگر یک موقعیت بسیار مناسبی دارد.

وی یادآور شد: تکمیل راه‌آهن آستارا تا رشت یک منبع درآمد پایدار برای کشور محسوب می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: سال گذشته در همان اغتشاش‌هایی که در کشور ایجاد کرده بودند، راه‌آهن زاهدان تا خاش افتتاح شد و به ثمر رسید.

وی با بیان این‌که در گوشه و کنار کشور کارگاه‌های عمران و سازندگی بر پا شده و در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی به شدت کار می‌کنند گفت: در گذشته برخی‌ها دستاورد دولت و نظام را انکار می‌کردند، اما الان یک سکوی نفتی در نقطه صفر مرزی در دریا به نام فاز ۱۱ پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند میلیاردها دلار برای کشور درآمد داشته باشد.

معاون رئیس جمهور تاثیر این طرح‌های عمرانی در سفره مردم را قابل توجه دانست و گفت: اگر درآمد دولت زیاد شود، نتایج آن برای خود مردم است، چون می‌تواند برخی اقدام‌های حمایتی را در حوزه مسکن انجام دهد و گندم را نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کند.

وی با بیان اینکه افزایش درآمدهای دولت موجب بالا رفتن ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام‌(ره) می‌شود گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی نیز از دیگر آثار افزایش درآمدهای دولت است.

حسینی با بیان این مطلب که هفت هزار کارخانه تولیدی صنعتی، راکد یا نیمه راکد شده بودند گفت: ضریب نرخ بیکاری که در گذشته ۹.۶ دهم درصد بود با ۲ دهم درصد کاهش به ۷.۶ دهم درصد رسیده است و روزبه‌روز هم بهتر می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: به برخی استان‌ها و شهرهای صنعتی که سفر می‌کنیم، آنها خواستار معرفی نیروی کار هستند.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در برخی شهرها صفر است، و می‌گویند که ما مهاجر پذیریم، منتظریم از جاهای دیگر برای کار بیایند.

حسینی تاکید کرد: ما باید فرهنگ‌ کار را در کشور ترویج کنیم، و این وظیفه علما و استادان است.

این عضو هیات دولت در بخش دیگری سخنان با بیان اینکه استقلال، آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، عزت، عقلانیت، اُخوت و همبستگی و برادری از شعارهای انقلابی است که هم اکنون نیز جهانی شده‌است گفت: ما بر این شعارها و این اصول پایبند هستیم.

وی بیان کرد: این افتخار برای مردم ایران هست که ۴۵ سال به پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند و این تفکر و اندیشه الهی را صادر کردند، به نحوی که امروز شاهد درخشش جبهه مقاومت در منطقه هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار