رئیس ستاد دیه استان قم گفت: با کمک‌های ۵۰ نفر از خیران و مسئولان استان قم ۵ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 20 February 2024

به گزارش تابناک قم، رئیس ستاد دیه استان قم در این مراسم که به مناسبت اعیاد شعبانیه در صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد افزود: این مراسم با حضور خیران و مسئولان استان از سال ۹۶ برگزار می‌شود و در این مراسم ۵ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شد.

رضا مرادی پور با اشاره به اینکه امسال ۲۱۰ زندانی غیر عمد با بدهی ۱۰۰ میلیارد تومان از بند زندان‌های استان رها شده اند گفت: در حال حاضر ۱۷۵ زندانی مالی در زندان‌های استان در حبس هستند که جمع بدهی این افراد ۵۳۰ میلیارد تومان است.

رئیس کل دادگستری استان قم هم در این مراسم با بیان اینکه استان قم در کشور کمترین تعداد زندانیان جرائم مالی و غیر عمد را در مقایسه با سایر استان‌ها دارد افزود: با کمک‌های دولتی، ارائه تسهیلات بانکی کم سود و کمک خیران، زندانی با بدهی کمتر از ۵۰ میلیون تومان در زندان‌های استان نداریم.

حجت الاسلام مظفری سابقه گلریزان را در استان قم پر افتخار و درخشان عنوان کرد و گفت: از سال ۷۸ با تاسیس ستاد دیه استان قم تاکنون تعداد ۴ هزار و ۶۰۰ زندانی مالی و غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده اند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت‌های رسانه‌ای و ساخت برنامه‌های کیفی برای آزادی زندانیان گفت: برنامه گلریزان صدا و سیمای مرکز قم پارسال مقدمه و بستری شد که با کمک خیران و افراد نیازمند ۱۱۵ زندانی از حبس آزاد شدند که ۲۰ میلیارد کمک‌ها از محل خیران و مردمی بود.

وی بر لزوم همکاری رسانه‌ای صدا و سیمای مرکز قم با ستاد دیه برای آزادی زندانیان افزود: امسال هم امیدواریم در برنامه گلریزان رسانه استانی بتوانیم زمینه آزادی زندانیان بیشتری را فراهم نماییم و شاهد حضور کسی به دلیل بدهی در زندان نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار