امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت : نیاز است که در مرکز، برای تحقق عدالت اجتماعی و فرهنگی در راستای تقویت زیرساخت‌ها و توسعه کتابخانه ها به استان ایلام توجه ویژه شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 22 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام الله نور کریمی تبار بیان داشت  :  خدمات اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، به خصوص انجام اقدامات بسیار خوب فرهنگی در کنگره شعر «طلوع سرخ» و ایام اربعین و کارهایی که در راستای تقویت کتابخانه های استان انجام شده است، قابل تقدیر است.

وی افزود : در برخی مواقع نیاز است از ظرفیت خیرین در این راستا استفاده شود؛ چراکه نه تنها افرادی که نیاز به خواندن کتاب دارند و می‌خواهند از ظرفیت کتابخانه ها استفاده کنند، بلکه کتابخانه باید مکانی برای پر کردن اوقات فراغت باشد.

امام جمعه ایلام ادامه داد :  باید امکانی فراهم شود تا در مناطق کمتر برخوردار مراجعین بتوانند از دسترسی به رایانه و اینترنت در کتابخانه ها بهره مند باشند.

رمضانی رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نیز اظهار کرد : کتابخانه ها با ارائه خدمات فرهنگی می‌توانند در ساختن انسان‌های سالم، با بصیرت و آگاه و در مجموع ساختن جامعه‌ای غنی با پشتوانه‌ای فرهنگی نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه در سطح کشور زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فعال است، تصریح کرد: شبکه کتابخانه های عمومی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا مقام اول را دارد، در آسیا جزء ۵ کشور اول و در دنیا جزء ۲۰ کشور نخست هستیم.

رمضانی ادامه داد : در این حوزه دو مسئله وجود دارد؛ اول دسترسی به کتاب و ایجاد نقطه ارائه خدمت و دوم توسعه خدمات که مورد توجه است. نهاد کتابخانه های عمومی کشور جزء معدود دستگاه‌های خدماتی است که علاوه بر وظایف و مأموریت‌ها، برای خود خدمت جدید تعریف کرده است، در این راستا می‌توان به ارائه ۶۰ خدمت در نسل جدید کتابخانه ها اشاره کرد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار