مسؤول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان اردبیل با اشاره به ۴ اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری در روند انتخابات شامل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت، از اتخاذ تدابیر مختلف در راستای تحقق این ۴ اصل خبر داد و گفت: در جریان بررسی‌ها و استعلامات مربوط به داوطلبان انتخابات، حقوق افراد صیانت شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 23 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، مسلم قهرمانی امروز سوم اسفند در گفتگو با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان اردبیل تدابیر مختلفی را در راستای تحقق ۴ اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری در روند انتخابات شامل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت اتخاذ کرده است.

وی با اشاره به تشکیل نشست‌های هماهنگی و تشریح شرح وظایف این کمیته، افزود: با برگزاری این نشست‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم برای شناسایی نقاط ضعف و قوت انجام گرفته و بازدید‌های مکرر از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام شده است.

مسؤول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: تیمی از همکاران حوزه حراست پس از بازدید از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، نسبت به رفع نقاط ضعف احصاشده اقدام کرده‌اند و محل مخصوص نگهداری اقلام انتخابات به‌صورت حفاظت‌شده و زیر پوشش دوربین‌های مداربسته انتخاب شده است.

مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری اردبیل اظهار کرد: اقلام انتخاباتی حفاظت‌شده، چند روز پیش از انتخابات در شعب ۵ حوزه انتخابیه استان اردبیل توزیع خواهد شد.

رعایت دستورالعمل‌های حراستی در زمینه افراد و عوامل اجرایی انتخابات

قهرمانی گفت: بررسی و استعلام ۴۷۸ داوطلب انتخابات در استان اردبیل با نظارت کمیته حراست و استعلامات و همکاری مراجع ۵گانه شامل دادگستری، اطلاعات سپاه، اداره‌کل ثبت احوال، اداره‌کل اطلاعات و نیروی انتظامی انجام شد که در روند این بررسی‌ها و استعلامات، حقوق افراد هم مورد صیانت قرار گرفت.

مسؤول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان اردبیل با اشاره به تأمین دستگاه‌های احراز هویت با همکاری کمیته فناوری اطلاعات و کمیته پشتیبانی و هم‌چنین حفاظت از این دستگاه‌ها، افزود: دستگاه‌های احراز هویت به همراه ملزومات مورد نیاز انتخابات، از وزارت کشور دریافت شده و در محلی امن نگهداری می‌شود.

وی از رعایت دستورالعمل‌های حراستی در زمینه افراد و عوامل اجرایی انتخابات خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم درباره فعالیت نیرو‌های اجرایی انتخابات انجام شده و امید است با حضور نیرو‌های متعهد و مجرب و با همکاری همه کمیته‌ها، انتخابات پرشوری با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار