کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در استان اردبیل گفت: تلاش خواهم کرد که نقش فعال را به مجلس خبرگان بازگردانم و این مجلس را از حالت منفعل بودن خارج کنم.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 24 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام سید حسن عابدیان امروز، پنجم اسفند در جمع خبرنگاران گفت: جایگاه و شان مجلس خبرگان در اصل ۱۰۷ قانون اساسی تبیین شده است و وظیفه مجلس خبرگان عزل، نصب و نظارت بر رهبر عنوان شده است.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در استان اردبیل ادامه داد: مجلس خبرگان امور داخلی و خارجی کشور را رصد می‌کند و پیشنهاد‌ها را در اختیار رهبر قرار می‌دهد و سپس نسبت به آن پیگیری می‌کند.

حجت الاسلام عابدیان افزود: هدف من از شرکت در انتخابات به خاطر حساسیت این جایگاه و شرایطی که از این حیث افراد محدود و معدودی می‌توانند شرکت کنند حضور یافتم.

وی با اشاره به برنامه‌های خود در مجلس خبرگان اظهار کرد: عمده‌ترین برنامه‌ای که باید پیگیری شود با توجه به وظیفه‌ای که اصل ۱۰۷ قانون اساسی تبیین کرده، نظارت است و تفسیر من از نظارت همراهی با رهبر است.

نامزد مجلس خبرگان رهبری در استان اردبیل ادامه داد: تلاش خواهم کرد که نقش فعال را به مجلس خبرگان تزریق کنم و آن را از حالت انفعال فعلی خارج کنیم. مجلس خبرگان باید بیش از این در اوضاع و حوادث ملی و بین‌المللی حضور داشته باشد. نظارت زمانی محقق می‌شود که اعضای مجلس از اوضاع مطلع باشند و مطالبه تصمیم مقتضی را داشته باشند، سپس بعد از تصمیم همراهی و همگام با رهبری باشد و اگر موانعی وجود دارد آن را به استحضار رهبر برساند.

مدرس حوزه علمیه قم در خصوص مشارکت مردم در انتخابات و میزان حضور بیان کرد: مشارکت مردم در انتخابات یک وظیفه دینی است و همراهی با حکومت جزء وظایف دینی ما است. پیامبر (ص) فرمود: دین پنج رکن دارد که مهم‌ترین آن ولایت است، یعنی همراهی با، ولی جزء دین شمرده شده است. مردم باید مشارکت جدی در انتخابات داشته باشند به خصوص در شرایط حساس فعلی و اوضاعی که اسلام در شرایط کنونی با آن مواجه است و پشتیبانی مردم از حکومت همیشه از قبل بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم نمایندگان در منطقه و مجلس با اقتدار حضور داشته باشند و مطالبات راهبردی را مطالبه کنند هر چقدر مشارکت زیاد باشد زمینه پیگیری مشکلات و معضلات بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام عابدیان با اشاره به نقاط ضعف و قوت مجلس خبرگان در شرایط کنونی اظهار کرد: نقطه ضعف و قوت نسبی است، خلایی که در مجلس خبرگان وجود دارد این است که در عرصه داخلی و خارجی بیشتر ناظر و منفعل بوده است و باید در بحث نظارت بیشتر ورود شود و این نظارت مستمر باشد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار