مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از مفقود شدن یک کوهنورد یزدی در منطقه چشمه تامهر و تلاش تیم های امدادی این جمعیت برای پیداشدن این کوهنورد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ 25 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد عشقی اظهار کرد: بنا به اطلاع به جمعیت هلال احمر استان در ظهر روز چهارشنبه مبنی بر گم شدن کوهنورد یزدی در منطقه چشمه تامهر بلافاصله با تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان تفت هماهنگ و به منطقه حادثه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : پس از رسیدن تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان تفت و ببرسی های بعمل امده و کسب اطلاعات از دوست وبرادر فرد مفقود شده با هماهنگی مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان تیم واکنش سریع هلال احمر استان جهت پشتیبانی به منطقه اعزام و به همراه تیم کوهستان به جستجو فرد مفقودی پرداختند.
عشقی گفت : پس از جستجو چند ساعته و تاریک شدن هوا با هماهنگی با نیروی انتظامی و همراهان فرد گمشده عملیات پایان و قرار شد تا با درخواست مجدد تیم ها جهت جستجو به منطقه اعزام شوند .
وی بیان کرد : با در خواست مجدد تیم های عملیاتی هلال احمر صبح جمعه به منطقه حادثه اعزام و عملیات جستجو با حضور تیم امدادونجات کوهستان تفت و تیم واکنش سریع استان اغاز شد و عملیات جستجو (مسیر ابشار و برگشت از لا انار توسط تیم امداد و نجات کوهستان و مسیر دره چشمه تامهر توسط واکنش همچنین دره های کنار جاده از چشمه تامهر تا دره گاهان توسط تیم واکنش سریع ) تا تاریک شدن هوا ادامه پیدا کرد و متاسفانه نتیجه ای در برنداشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه از روز اعلام حادثه به هلال احمر استان با هماهنگی مدیریت بحران و مخابرات استان تلاش برای محدوده زدن موبایل کوهنورد گمشده انجام شد که اخرین تماس وی حدود ساعت 18 سه شنبه بعدازظهر و از دکل مخابراتی ده بالا بوده است و تیم های امدادی چهارشنبه بعدازظهر ان مناطق هم جستجو نموده اند ، عنوان کرد : صبح امروز شنبه مجدد تیم های امدادی در منطقه حضور پیدا کردند و مناطق مسیر لا خشک تا چشمه تامهر و آپلنگ و شیرکوه کوچک و ... در حال جستجو و تا کنون نتیجه ای در برنداشته و همچنان عملیات جستجو و نجات ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در دو روز گذشته بسیاری از کوهنوردان استان و تیم های کوهنوردی و گروهی از مردم که به منطقه حادثه اشنا بوده اند نیز به همراه تیم های امدادی در حال جستجو بوده اند و از تک تک این عزیزان کمال تشکر و قدردانی لازم دارم گفت : با مدیریت بحران استانداری و هیئئت کوهنوردی استان و دستگاه های مرتبط هماهنگی های لازم صورت گرفته و همه دوستان تمام توان و تلاش خود را بکار گرفته اند تا بتوانیم هرچه زودتر این کوهنورد یزدی را سالم پیدا و به خانواده تحویل دهیم .
عشقی با بیان اینکه با هماهنگی صورت گرفته پهپاد های جستجو هم در منطقه چشمه تامهر استقرار که بعلت باد شدید در منطقه تاکنون نتوانسته پرواز و جستجو نماید ، خاطرنشان کرد : با توجه به پیش بینی هواشناسی در روزهای اینده و بارش برف و باران که کار جستجو را سخت خواهد کرد ولی عملیات جستجو تا پیدا شدن کوهنورد مفقود شده ادامه پیدا خواهد کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار