کد خبر: ۱۱۵۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 26 February 2024

علی اصغر محمددوست درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان گفت: در شش ماهه دوم سال تاکنون ۳۵۵ بازرسی از مشاوران املاک لنگرود انجام شد که ضمن صدور اخطاریه و تشکیل پرونده برای بنگاه های فاقد مجوز، اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان این حوزه نیز انجام گرفته است.

وی ادامه داد: برخی تخلفات مشاوران املاک طی این مدت شامل نداشتن پروانه کسب ، دریافت حق الزحمه مازاد، عدم صدور کد رهگیری، نصب نکردن نرخنامه و درج نکردن حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه بوده است.
ریس اداره صمت تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۹۵ مشاور املاک غیر مجاز نیز در شهرستان پلمب شد.

محمددوست با بیان اینکه تمامی مشاورین املاک علاوه بر اتصال به سامانه املاک و مستغلات راه و شهرسازی و نوین اصناف به دریافت هولوگرام و نصب بر مبایعه نامه الزام دارند، افزود: نصب هولوگرام یکی از اقدامات مهمی است که از سوی اتحادیه های صنفی مشاورین املاک در حال اجرا است.

وی ادامه داد: مشاوران املاک باید نرخ نامه مصوب را در معرض دید عموم نصب و در زمان اخذ کمسیون فاکتور صادر کنند.
ریس اداره تصریح کرد: همچنین رعایت نرخ های مصوب، اخذ کارت مباشرت برای متصدیان مشاورین املاک و برخورداری از سیستم های نرم افزاری در بنگاهها برای ثبت اسناد و مستغلات نیز ضروری است.

محمددوست خاطر نشان کرد: گشت های مشترک کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک در استان برای به حداقل رساندن تخلفات مشاورین املاک و ساماندهی آنها با شدت بیشتری ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان لنگرود دارای یک هزارو هفتاد واحد بنگاه مشاور املاک می باشد.
مسئول تنظیم بازار شهرستان در پایان از تمامی مردم درخواست نمودند در صورت مشاهده تخلف به سامانه ۱۲۴ و یا در صورت شکایت به اتحادیه مشاورین املاک و اداره صنعت معدن و تجارت، واحد دریافت شکایات مراجعه نمایند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار