میثم معافی در نشست خبری با اصحاب رسانه؛
مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: سه رکن مهم و اساسی در کمیته امداد، «مردمی سازی و مردم سپاری»، «قرض‌الحسنه» و «عدالت در توزیع» است.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ 05 March 2024

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و روز احسان و نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه بیان داشت: سه رکن مهم و اساسی در کمیته امداد، «مردمی سازی و مردم سپاری»، «قرض‌الحسنه» و «عدالت در توزیع» است.

 

سه رکن مهم و اساسی در کمیته امداد، «مردمی‌سازی و مردم‌سپاری»، «قرض‌الحسنه» و «عدالت در توزیع» است  

میثم معافی با اشاره به اینکه، اسفندماه به واسطه اینکه در آستانه نوروز باستانی هستیم ماه نیکوکاری است گفت: در سال گذشته ۶۲ میلیارد تومان کمک‌های مردم در این جشن جمع آوری شدو امسال نیز پیش بینی ۲۰۰ میلیارد تومان را داریم.

وی گفت: امسال جشن سال نو و جشن رمضان با هم تلفیق شده است و با توجه به همزمانی دو ظرفیت ملی و مذهبی منتظر غوغای کمک های مومنانه در استان هستیم.

مدیر کل کمیته امداد مازندران با تاکید بر اینکه قرض‌الحسنه همانند انرژی هسته‌ای است که هیچگاه از بین نمی‌رود گفت: در ماه مبارک رمضان سیاست راهبردی ما در جشن رمضان سنت نبوی قرض‌الحسنه است.

معافی با اشاره به رویکرد امداد در توانمند سازی مددجویان زیر ۵۵ سال و ورود آنان به چرخه کسب و کار و رسیدن به خودکفایی گفت: امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه، ۸۲ هزار خانوار به صورت رسمی و ۲۰۰ هزار خانواده به صورت غیر رسمی از خدمات امداد بهره‌مند می‌شوند افزود: گردش مالی امداد سالانه ۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که از این مقدار، ماهانه بیش از ۷۷ میلیارد تومان و سالانه حدود ۹۳۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود.

 

سه رکن مهم و اساسی در کمیته امداد، «مردمی‌سازی و مردم‌سپاری»، «قرض‌الحسنه» و «عدالت در توزیع» است  

مدیر کل کمیته امداد مازندران از گسترش مراکز نیکوکاری در ۵ هزار محله شهری و ۳۲۰۰ روستا خبر داد و گفت: عدالت توزیع یکی از ارکان مهم کمیته امداد است که به واسطه مراکز نیکوکاری محله محور تحقق می‌یابد.

وی گفت: ۵۰۰ هزار نفر عضو شبکه خِیر و احسان بوده و با این ظرفیت عظیم کمک‌های مردمی در مرز جمع‌آوری ۱۰۰۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب هستیم.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار