معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ زمان مناسب کوچ عشایر در این استان اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 10 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی در نشست هماهنگی کوچ عشایر استان در یاسوج افزود: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تاریخ کوچ عشایر به مناطق سردسیری است و در صورتی که مشکلی به وجود بیاید، این تاریخ جابه جا خواهد شد.
هاشمی گفت: با توجه به وضعیت بارندگی‌ها کوچ زودهنگام عشایر باعث نابودی و از بین رفتن مراتع می‌شود و لازم است عشایر برای جلوگیری از تخریب مراتع و تداوم فعالیت‌های دامداری در زمان مناسب اقدام به کوچ کنند.
هاشمی ادامه داد: نیرو‌های انتظامی درکنار سپاه عشایر تامین کننده امنیت عشایر از نقطه آغاز کوچ هستند و به وسیله گشت و استقرار پایگاه‌های سیار و همچنین پایگاه‌های مقاومت امنیت آن‌ها را تامین می‌کنند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویر احمد با تاکید بر لزوم توسعه و تکمیل زیرساخت‌های عشایری استان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان توجه خوبی به حوزه زیرساخت‌های عشایری شده ضمن اینکه باید از ظرفیت رئیس سازمان امور عشایر کشور در جهت تامین زیرساخت‌های عشایری استان استفاده کرد.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هم موظف است خدمات بهداشتی را به عشایر ارائه دهد، همچنین با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود در زمان کوچ عشایر بارش‌ها رخ دهد هلال احمر نسبت به خدمات‌رسانی به عشایر اقدام کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با سازمان مدیریت و برنامه ریزی رایزنی لازم برای تامین اعتبار ایل راه‌های عشایری صورت گرفت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه کوچ زودهنگام عشایر می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به منابع طبیعی و محیط زیست وارد کند، گفت: کهگیلویه و بویراحمد محل عبور عشایر استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و خوزستان است.
سعید جاوید بخت افزود: ۱۳ گلوگاه ثابت و ۱۰ گلوگاه سیار به همراه ۶۳ نیروی منابع طبیعی کوچ عشایر را مدیریت می‌کنند.
وی تصریح کرد: برای مدیریت چرای دام و کوچ و کنترل پروانه‌های مرتع داری به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که بخشی به صورت ملی و بخشی از اعتبارات استان تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار