فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان ۳ تن و ۶۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مواد مخدر استان کشف شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته است، در این راستا ۳ هزار و ۷۰۰ متهم اعم از قاچاقچی، توزیع‌کننده و نگهدارنده مواد مخدر دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 13 March 2024

به گزارش تابناک قزوین، سردار علی ابراهیمی در نشست خبری که چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه در ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شعار پلیس در سال جدید آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت است. سرعت‌بخشی و کیفیت‌بخشی به خدمات انتظامی، مقابله با ناامنی‌های اجتماعی، افزایش امنیت و امنیت و آسایش مردم همواره جزو اولویت‌های پلیس بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۲ میلیون و ۵۱۴ هزار تردد خودرویی در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است. طرح ترافیکی نوروز پلیس راه از ۲۴ اسفند سال جاری آغاز خواهد شد و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، در این طرح روزانه حداقل ۴۰ تیم در محورهای مواصلاتی استان حاضرند.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: ۳۶ نقطه پر تردد و حساس در استان شناسایی شده که همکاران ما به‌صورت ویژه در این نقاط حضور دارند، همچنین ۳۰ تیم از گروه‌های جهادی در ۲ شیفت در کنار همکاران ما به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی کرده و وظیفه کنترل رانندگان پرخطر را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در تصادفات درون‌شهری ۵۲ نفر متوفی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ نفر کاهش یافته است، شناسایی رانندگان پر خطر در دستور کار پلیس قرار دارد. در تصادفات جرحی درون‌شهری نیز شاهد کاهش ۲۲ درصدی بوده‌ایم، تصادفات خسارتی درون‌شهری نیز نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است. نکته دیگر آنکه برای نخستین بار آموزشگاه رانندگی بانوان در استان قزوین راه‌اندازی شده که همه امور آن با بانوان است.

این مقام ارشد انتظامی در استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت در استان قزوین شماره‌گذاری شده و برای نخستین بار راه‌اندازی دستگاه ساخت پلاک در مرکز تعویض پلاک صورت گرفته است که این امر موجب تسریع کار شهروندان عزیز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان ۳ تن و ۶۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط همکاران ما در پلیس مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته است، در این راستا ۳ هزار و ۷۰۰ متهم اعم از قاچاقچی، توزیع‌کننده و نگهدارنده مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

هدایت ۱۴۰۰ معتاد متجاهر به کمپ‌ها

ابراهیمی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۸۹۰ نفر معتاد در استان دستگیر شده‌اند که هزار و ۴۰۰ نفر آن‌ها معتاد متجاهر بوده‌اند و به کمپ‌ها هدایت شده‌اند، بیش از هزار مورد اجرای طرح‌های پاکسازی و مبارزه با خرده‌فروشان، کنترل محورهای مواصلاتی و جمع‌آوری معتادین در استان اجرا شده است، بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو در این رابطه توقیف شده و ۴ هزار و ۸۵۰ پرونده قضایی در این مورد تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هشت باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز در استان کشف و منهدم شده است، این باندها عمدتاً از خارج استان بوده که قصد داشته‌اند با همکاری افرادی در استان نسبت به جابه‌جایی مواد مخدر از استان اقدام کنند. از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه‌های مختلف ۱۹ هزار و ۴۰ متهم دستگیر شده‌اند که ۶ هزار و ۳۰۰ نفر آن‌ها سارق بوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین تأکید کرد: پس از تعطیلات نوروز طرحی در استان اجرا خواهد شد تا برای کسانی که بیش از ۳ بار مرتکب سرقت شده‌اند پابند الکترونیکی تعبیه شود که از سرقت‌های بعدی پیشگیری شود. از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ باند سرقت در استان اعم از سارقین منزل، خودرو، موتور سیکلت و مغازه کشف شده است. همچنین در این مدت ۴۰۲ مورد کشف جعل و ۷۴۰ مورد کشف کلاهبرداری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تعداد ۷۴۲ هزار و ۶۳۳ مورد تماس‌های تلفنی با ۱۱۰ داشته‌ایم که از این تعداد ۲۷۵ هزار و ۶۳۰ مورد عملیاتی شده است، همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۷ هزار و ۸۲۷ مورد مراجعات حضوری داشته‌ایم. اولویت موضوعات تماس‌ها و مراجعات، نزاع و درگیری، جرائم علیه اموال شخصی و عمومی، اختلافات خانوادگی و تخلفات راهور بوده است.

بیشترین آمار جرائم پلیس فتا در قزوین چیست؟

به گزارش ایسنا، ابراهیمی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲ هزار و ۶۵ فقره مرجوعه قضایی به پلیس فتا داشته‌ایم که از این تعداد ۱ هزار و ۹۱۹ فقره کشف، متهمین دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند که ۱۴۸ نفر از آن‌ها مجرمین اینترنتی بوده‌اند. بیشترین آمار جرائم پلیس فتا مربوط به موضوعات کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوده است. همچنین ۲۰ مورد تخلف انتخاباتی در فضای مجازی صورت گرفته که از متهمین تعهد کتبی اخذ شده یا تلفنی به آنان تذکر داده شده است.

وی تصریح کرد: رسیدگی به ۹ فقره پرونده کلان اخلال در نظام اقتصادی از جمله فعالیت‌های پلیس امنیت اقتصادی در سال جاری بوده است. شرکت‌های خودرویی کثیرالشاکی در استان قزوین به میزان ۴ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان جذب سرمایه از تعداد ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر داشته‌اند که اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: افزایش ۲۶۷ درصدی پرونده‌های قاچاق، افزایش ۴۶ درصدی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه و افزایش ۹۷ درصدی خودروهای شوتی قاچاق در مرکز پلیس امنیت اقتصادی را داشته‌ایم. از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۴ دستگاه خودروی شوتی که در جابه‌جایی کالای قاچاق فعالیت می‌کردند توقیف و متهمین دستگیر شده‌اند، از این تعداد ۱۹ دستگاه خودرو ضبط و مصادره شده است. کل پرونده‌های اقتصادی استان ۸۷۰ فقره پرونده بوده که مجموع جرائم آن‌ها ۴ همت و ۵۲۳ میلیارد و ۳۷۶ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۸۹۴ تومان بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۹ هزار و ۹۷۴ مراجعه به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را داشته‌ایم که منجر به تشکیل ۷۴ هزار و ۳۸۱ پرونده شده است، از این تعداد ۲۸ هزار پرونده به مراکز مشاوره ارجاع شده که حدود ۱۶ هزار پرونده منجر به مصالحه شده است. از ابتدای سال جاری تاکنون ۳٠۵ هزار مورد ارائه خدمات در پلیس به‌علاوه ۱۰ را داشته‌ایم، در حال حاضر در استان قزوین ۱۴ دفتر پلیس به‌علاوه ۱۰ فعال بوده که ۶ مورد از این دفاتر در شهر قزوین هستند، افزایش تعداد دفاتر در دستور کار قرار دارد.

ابراهیمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ نفر از اراذل و اوباش که با سلاح‌های سرد و گرم مخل نظم و امنیت جامعه بوده‌اند، دستگیر شده و با آن‌ها برخورد قاطع صورت گرفته است. دستورالعمل طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سه محور اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه‌نشینی در حال انجام است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ هزار و ۴۵۸ نفر از خدمات مرکز مشاوره کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و مرکز معاونت اجتماعی بهره برده‌اند، در مجموع بالغ بر ۷۳ درصد از این موارد منجر به مصالحه شده است. از هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و سفرهای نوروزی، نسبت به ایمن‌سازی منازل مسکونی خود اقدام کنند و اگر قصد سفر دارند حتماً اشیای قیمتی، پول و طلاجات خود را در محلی امن قرار دهند.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز نباید خودروی خود را بدون ایمن‌سازی در سطح معابر رها کنند و عرصه را برای سارقین باز بگذارند، لازم است استفاده از قفل فرمان و ایمن‌سازی خودرو را در دستور کار خود قرار دهند. پلیس با رانندگان پرخطر درون‌شهری و برون‌شهری به‌شدت برخورد کرده و محدودیت و ممنوعیت گواهینامه و توقیف خودرو در پارکینگ را برای متخلفین اجرا خواهد کرد.

ابراهیمی در پایان یادآور شد: همچنین رانندگان و موتور سوارانی که رانندگی ایمن داشته باشند با تخفیف بیمه و اهدای کلاه ایمنی تشویق خواهند شد. از نوروز امسال کروکی‌های کاغذی حذف می‌شود و کروکی‌ها با استفاده از تبلت به‌صورت آنلاین ثبت خواهد شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار