نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید بهار طبیعت به بهار دل‌ها تبدیل شود، گفت: امید است یک نوروز معنوی و مبارک داشته باشیم و حرمت ماه رمضان در نوروز شکسته نشود، در حقیقت شکستن حریم و حرمت ماه رمضان به معنای شکستن ما از سوی خداوند است.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ 15 March 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز، ۲۵ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه بهار ماه رمضان بهار قرآن و بهار طبیعت که در آستانه آن قرار داریم، حیات معنوی و حیات طبیعت است، اظهار کرد: در آیات متعدد قرآن کریم به این مساله توجه شده است.

وی با اشاره به آیه ۱۶ سوره حدید، افزود: ماه رمضان‌های بسیاری را پشت سر گذاشتیم که باید این ماه رمضان با ماه رمضان‌های دیگر متفاوت باشد، ماه رمضان بهاری است که اگر از این فرصت‌ها غفلت کنیم بدانیم به قساوت قلب دچار می‌شویم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به بهار طبیعت، تصریح کرد: در آیه‌ای آمده است که خداوند زمین را زنده می‌کند بعد از اینکه مرده است، روییدنی‌ها را سرسبز، شکوفا و زنده می‌رویاند، همان خدایی که زمین را زنده می‌کند دل شما را نیز زنده می‌کند، اگر مصمم شدید، جزو فائزین قرار می‌گیرید، مهم آن است در درون شما عزمی ایجاد شود که از این فرصت‌ها بهره‌مند شوید.

نکونام گفت: در آیه ۶۵ سوره نحل باز هم این امر مورد توجه است که خداوند باران را می‌فرستد، به برکت باران زمین را زنده می‌کند، این آیات و نشانه‌های پروردگار است، در حقیقت اجازه ندهید دل مردگی و غفلت بر شما حاکم شود، از طرفی نباید از این فرصت‌ها غافل شد و باید استفاده عمیق از این فرصت‌ها صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه راهپیمایی امروز در حمایت از مظلومان عالم و اعلام نفرت و بیزاری از ظالمان از مصادیق خیر است، تصریح کرد: می‌توان گفت مومن در پیشگاه الهی هم راکع و ساجد است و در جامعه قیام می‌کند که این موارد از جمله ویژگی‌های مومن است.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۱۰ رمضان سالروز ارتحال حضرت خدیجه کبری، بیان کرد: این بانوی اسلام الگوی تمام عیار برای همه انسان‌ها از جمله مردان و زنان است، بنابراین هر چه بیش‌تر باید در راستای نقش این بانو مطالعه و تفحص صورت گیرد و از ایشان الگو گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید بهار طبیعت به بهار دل‌ها تبدیل شود، گفت: امید است یک نوروز معنوی و مبارک داشته باشیم و حرمت ماه رمضان در نوروز شکسته نشود.

نکونام اضافه کرد: در حقیقت ماه رمضان در محضر الهی شان و جایگاه بالایی دارد که لازم است این ماه را درک کرد، گرچه دور شدن بنده از خداوند بالاترین بلا و گرفتاری را برای انسان به دنبال دارد.

وی ادامه داد: البته صله ارحام در این ماه در زمان افطار و سحر از جمله کار‌های معنوی است. باید مراقب بود که روزه خواری علنی شکل نگیرد و دستگاه‌ها در این زمینه آمادگی داشته باشند که حریم شکنی نسبت به این ماه اتفاق نیفتد.


نکونام در ادامه با اشاره به تغییر تاریخ هجری به شاهنشاهی در پایان سال ۵۴، بیان کرد: تاریخ کتاب شاهنشاهی پر از خیانت و اسلام زدایی بود که تلاش می‌شد این کشور به سمت اسلام‌زدایی حرکت کند، گرچه این از جنایت‌های آن زمان بود که باید این مسائل و جنایت‌ها گفته شود، گرچه جنایت‌های آن‌ها به اندازه‌ای زیاد است که بیان نمی‌شود و مردم از آن‌ها اطلاع ندارند، جهاد تبیین این است که این جنایت‌ها به مردم بیان شود و بدانند که در کشور چه اتفاقی افتاده است، یعنی اهداف شومی که بر سر داشتند و مردم، امام و انقلاب اجازه ندادند و مانع از این حرکت شدند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مسئله غزه، تاکید کرد: این روز‌ها همچنان شاهد وحشی‌گری‌ها و جنایت‌های صهیونیست‌ها هستیم، البته در تاریخ خوانده و شنیده‌ایم، اما این اتفاقات باور کردنی نبود، امروز با چشم می‌بینیم که با زن باردار، کودکان و مردمان بی‌گناه چطور رفتار می‌کنند و به خود و به کار‌های خود می‌بالند. البته همین حرکت‌های مردمی جواب صهیونیست‌ها را خواهد داد و قطعاً غزه پیروز خواهد شد، در حقیقت آن‌ها با این کار‌ها رسوایی خود را نشان می‌دهند.

نکونام گفت: در ماه رمضان دو توفیق در عرصه جهاد را شاهد خواهیم بود که یکی حرکت امروز در حمایت از مظلومان و دیگری جمعه آخر ماه رمضان یعنی روز قدس است که خداوند به ما عطا کرده و با حضور پررنگ اعلام حمایت می‌کنیم، از طرفی آیه «ان مع العسر یسرا» نشان می‌دهد که بعد از هر سختی آسانی است، البته باید به این باور برسیم و دعا را فراموش نکنیم، برای مظلومان طلب رهایی و نفرین به ظالمان در ایام نیمه شب، سحر و بعد از نماز‌های واجب که دعا‌ها مستجاب می‌شود نباید از این دعا‌ها غفلت کرد.

وی در پایان با اشاره به مسئله بیرگان، گفت: تصمیمات غلط گرفته می‌شود و زمین‌های مردم مظلوم و بی‌گناه تصرف می‌شود که باید به جای فشار‌ها مطالبات مردم مورد توجه قرار گیرد، نباید تصمیمات نادرست منجر به ایجاد مشکلات برای مردم شود، در حقیقت لازم است حیثیت مردم مورد توجه قرار گیرد.
منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار