مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نجات صیاد دیری پس از سه روز سرگردانی در آب‌های خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴ 30 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد شکیبی‌نسب در توضیح این خبر اظهار کرد: روز گذشته پیرو تماس تلفنی بستگان سرنشین قایقی محلی با مرکز فرعی جست‌وجو و نجات دریایی دیر مبنی بر عدم بازگشت صیاد در موعد مقرر، پس از هماهنگی‌های لازم شناور ناجی ۱۸ به منطقه مدنظر اعزام شد.

وی بیان کرد: این عملیات با همراهی قایق نیروی دریایی سپاه ادامه یافت. با ادامه جست‌وجو توسط شناور ناجی ۱۸، سرنشین و قایقش پس از گذشته سه روز در محدوده راس المطاف و ۳۰ مایلی بندر دیر پیدا شد.

وی اظهار کرد: سرنشین قایق صیادی پس از سه روز سرگردانی روی دریا به دلیل گیر کردن تور صیادی در پروانه قایق توسط شناور ناجی ۱۸ به اسکله بندر دیر انتقال داده شد. (این صیاد به دلیل تمام شدن آب و غذا توانش به شدت تحلیل رفته بود.)

شکیبی‌نسب افزود: در موارد متعددی با وجود پیش بینی تلاطم و مواجی دریا، دریانوردان با قایق‌های صیادی و حتی به تنهایی راهی دریا می‌شوند که چنین اقدامی بدون تردید جان آنان را به خطر انداخته و موجب نگرانی و اضطراب خانواده‌ها می‌شود.

وی با توصیه به دریانوردان برای اجتناب از دریاروی در شرایط نامطلوب، عنوان کرد: دریانوردان در صورت مواجهه با اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار