امام جمعه سلطانیه گفت: شب قدر شبی است که زمین به آسمان متصل می‌شود و انسان با «خلصنا من النار یارب» از فرش به عرش می‌تواند برسد.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹ 02 April 2024

به گزارش تابناک زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب اظهار کرد: در این ماه مبارک، شیطان در غل و زنجیر بوده و در‌های بهشت باز و در‌های جهنم بسته است.

وی با تاکید بر اینکه در ماه رمضان باران رحمت و مغفرت الهی می‌بارد، اما هوای نفس آزاد است و انسان را به گناه و معصیت دعوت می‌کند، بیان کرد: ابلیس و شیطان، شاگرد نفس هستند و تنها راه نجات از هوای نفس پناه بردن به خداست.

حسینی‌نسب با بیان اینکه یکی از شب‌های بسیار پرفضیلت ماه رمضان شب قدر است، گفت: شب قدر، کیمیایی است که هر سال یک بار این لحظه دست‌یافتنی می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی حضرت ابراهیم (ع) را در آتش نمرودی افکندند، فرشتگان آمدند و بر او سلام کردند و آتش بر او گلستان شد، آیا آتش دوزخ به برکت سلام فرشتگان بر مؤمنان در شب قدر برد و سلام نمی‌شود؟

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه شب قدر قلب ماه رمضان است، توضیح داد: انجام اعمال توصیه‌شده در این شب‌های عزیز، بهتر از هزار ماه است که در آن ماه شب قدر وجود ندارد. در شب‌های قدر است که راه رسیدن به خدا هموارتر می‌شود.

وی با توضیح اینکه شب زنده‌داری، دعا، مناجات، توبه و استغفار در شب تقدیر مقدرات که در سیره ائمه معصومین (ع) هم نمایان است از اعمال شب‌های قدر است، افزود: در شب قدر با دعا و مناجات، توبه و استغفار انسان دوباره متولد می‌شود و شب قدر، شب بیدار شدن است نه بیدار ماندن.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار