فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۴ محموله قاچاق چوب از سودجویان طبیعیت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷ 08 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ ابراهیم جانی‌نسب در جمع خبرنگاران افزود: وزن این ۴ محموله چوب قاچاق، ۲ تن بوده است.
وی همچنین از کشف ۷۰۰ کیلوگرم زغال از سودجویان در استان خبر داد و افزود: به‌تازگی چند محموله گیاه مرتعی از گونه بیلهر نیز در استان توقیف شده است.
جانی‌نسب اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۱۹ اکیپ ثابت و سیار گشت و مراقبت، متشکل از ۸۱ نفر با ۱۹ دستگاه خودرو در حال گشت‌زنی در سطح استان برای مقابله و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی هستند.
وی تصریح کرد: بر اساس تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حمایت از جنگل‌ها و مراتع کشور تخریب و بهره‌وری از منابع طبیعی به‌ویژه تصرف عرصه‌های ملی جرم بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد همچنینت خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ قطعه زمین منابع ملی استان به مساحت بیش از هفت هکتار از تصرف سودجویان خارج شده است.
جانی‌نسب عنوان کرد: بیشتر زمین‌های عرصه‌های ملی مذکور در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و چرام از تصرف سودجویان خارج شده و در آخرین اقدام ۴۰۰ اصله نهال مثمر که از سوی چهار نفر از سودجویان در جنگل‌های منطقه گنجه‌ای از توابع شهرستان بویراحمد و در عرصه‌های منابع ملی و طبیعی کاشت شده بود، قلع وقمع شد.
وی یادآور شد: این سودجویان در چهار قطعه جداگانه در مجموع به مساحت یک هکتار اقدام به کاشت درختان مثمر از نوع انگور و انار در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد کرده بودند و پس از دریافت گزارش‌های مردمی که از طریق تماس تلفنی با سامانه تلفنی ۱۵۰۴ صورت گرفت جنگلبانان استان با حضور در منطقه مذکور اقدام به قلع‌وقمع درختان مثمر ایجاد شده کردند.
جانی‌نسب با اشاره به اینکه بر اساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها هر نوع کاشت درختان مثمر در این عرصه‌ها جرم است، تأکید کرد: سودجویانی که اقدام به قطع درختان جنگلی کنند بر اساس میزان قطر درختان جریمه می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار