مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: جام بین‌المللی صفوی در حقیقت برندسازی ورزش استان در سال‌جاری و سال‌های آینده خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶ 08 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، محمدعلی پهناور عصر دوشنبه در جلسه شورای عالی ورزش که با محوریت برگزاری مسابقات بین‌المللی جام صفوی در اردبیل برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در برخی از رشته‌های ورزشی استعداد‌های برتر و قهرمانان بیشماری را دارد، در گام نخست قرار شد تا در ۶ رشته ورزشی مسابقات جام صفوی در سال‌جاری برگزار شود.

وی این رشته‌ها را کشتی، فوتسال، وزنه‌برداری، شمشیربازی، مینی‌گلف و تکواندو اعلام کرد و گفت: در برخی از این رشته‌های ورزشی مسابقات در سطح بین‌المللی و در برخی دیگر به صورت ملی برگزار خواهد شد تا در سال‌های آینده بتوانیم برگزاری این رویداد مهم را توسعه بدهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: در رشته ورزشی کشتی فرنگی و آزاد قرار است جام صفوی در گروه سنی نوجوانان برگزار شود که با همکاری فدراسیون کشتی قرار است کشتی‌گیرانی از کشور‌های مختلف در این رویداد حضور پیدا کنند.

پهناور افزود: در رشته فوتسال مسابقات چهارجانبه به صورت بین‌المللی برگزار شده و در سایر رشته‌ها نظیر وزنه‌برداری، شمشیربازی، مینی‌گلف و تکواندو نیز مسابقات به صورت ملی برگزار خواهد شد تا در سال‌های آینده بتوانیم سطح این مسابقات را به بین‌المللی ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی جام صفوی برند ورزشی استان در سال‌های آینده خواهد بود و ما به راحتی می‌توانیم به توسعه و پیشرفت برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان نیز کمک کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: در قالب این رویداد‌ها می‌توان گردشگری سلامت محور و ابعاد مختلفی از توریسم ورزشی را نشان داد تا علاقه‌مندان بتوانند در فصول مختلف سال از این ظرفیت و بستر فراهم شده استفاده کنند.

پهناور بیان کرد: هماهنگی خوبی را با فدراسیون‌های مختلف ورزشی برگزار کردیم تا در کنار همراهی آن‌ها بتوانیم جام صفویه را برای سال‌های آینده به برند ورزش استان و اعتلای هویت ورزشی این خطه تبدیل کنیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار