مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۸۴ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی پیش‌بینی شده است و نزدیک به ۲۴ هزار نفر در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ 10 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، با اشاره به اینکه برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان در استان ۸۴ حوزه پیش‌بینی شده است، گفت: امسال نزدیک به ۲۴ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند که سال گذشته این میزان ۱۰ هزار نفر بوده است.

وی افزود: امسال علاوه بر پایه دوازدهم، امتحانات پایه یازدهم، دهم، ششم و نهم نیز به صورت نهایی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، ادامه داد: براساس تغییراتی که در کنکور داده شده، سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و امتحان نهایی پایه دوازدهم ۵۰ درصد در قبولی کنکور تاثیر مستقیم دارد.

درویشی خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار و ۳۶۹ نفر پایه دهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه نظری در سطح استان مشغول به تحصیل بوده و مشمول امتحانات نهایی هستند.

وی تصریح کرد: همچنین متقاضیان ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور در استان حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر است که بر این اساس مجموع کل دانش‌آموزان استان که باید در امتحانات نهایی شرکت کنند، حدود ۲۴ هزار نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: امسال آزمون‌های نهایی از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۶ خرداد در سطح پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم برای نخستین بار برگزار می‌شود.

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار