مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان میزان برداشت کلزا از مزارع منطقه را ۹۰۰ تن اعلام کرد که بر اساس توافقات انجام شده به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷ 13 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، رضا یونس زاده در حاشیه بازدید از مراکز خرید محصول کلزا در گفتگو با ایسنا سطح زیرکشت کلزا در جنوب کرمان را ۵۰۰ هکتار اعلام کرد که بر اساس پیش بینی کارشناسان، بیش از ۹۰۰ تن محصول برداشت و به مراکز خرید تضمینی تحت نظارت تعاون روستایی تحول داده شود.

وی با ابراز خرسندی از استقبال کشاورزان از کشت دانه‌های روغنی به عنوان محصولات استراتژیک و در راستای تحقق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، افزود: در سال زراعی گذشته با ۱۹۲ هکتار سطح زیرکشت، ۳۵۱ تن محصول برداشت شده که امسال با رشد قابل توجهی روبرو بودیم و باید برای سال زراعی آینده با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، برنامه‌ریزی لازم برای افزایش سطح کشت صورت بگیرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح زیرکشت کلزا را براساس برنامه ابلاغی به ترتیب در شهرستان‌های فاریاب، رودبار جنوب، جیرفت، قلعه گنج، کهنوج، عنبرآباد و منوجان اعلام کرد.

خرید تضمینی محصول کلزای کشاورزان جنوب کرمان

به گزارش ایسنا، مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان نیز از خرید تضمینی کلزا از کشاورزان توسط بخش خصوصی و با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی کهنوج خبر داد.

محمد بلندنظر گفت: مرکز خرید کلزا از تاریخ ۲۲ فروردین ماه فعال و آماده تحویل و خرید محصول کشاورزان در شهرستان‌های قلعه گنج، رودبارجنوب، فاریاب، جازموریان و منوجان است.

وی از خرید محصول کلزا در سال زراعی پیش رو توسط بخش خصوصی خبر داد که تعاونی روستایی به‌عنوان مباشر ایفای وظیفه می‌کند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار