سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عطاری‌ها مجاز به ارائه دارو‌های دست ساز و مداخلات درمانی نیستند بلکه فقط می‌توانند گیاهان دارویی را برای فروش ارائه کنند.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰ 20 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر علی یادگاری،اظهار داشت:گاهی در عطاری ها، دارو‌های غیرمجاز و ترکیبی، بدون اینکه مورد تایید وزارت بهداشت باشد، تجویز و عرضه می‌شود که از مردم درخواست می‌شود صرفا جهت دریافت دارو‌های تجویزی و نسخه شده توسط متخصصان طب سنتی به عطاری‌ها مراجعه کنند.
این مقام مسئول بیان کرد: تعداد زیادی عطاری فاقد مجوز در حال فعالیت هستند که اتاق اصناف و اتحادیه به عنوان متولی این موضوع باید هر کجا با واحد صنفی بدون مجوز روبرو شد با کمک اماکن این واحد را پلمپ کند.

وی ادامه داد: وظیفه برخورد با واحد‌های صنفی بدون مجوز برعهده دانشگاه علوم پزشکی نیست؛ آماری از تعداد عطاری‌های بدون مجوز وجود ندارند اما واحد‌های دارای مجوز حدود ۳۶۰ عطاری است.

دکتر یادگاری افزود: مردم باید سایت‌های غیرمجاز مبلغ دارو و مواد آرایشی و بهداشتی را به پلیس فتا معرفی نمایند چرا که بسیاری از محصولات عرضه شده توسط این سایت ها، غیرقانونی و آسیب رسان به سلامت هستند.

وی بیان داشت: ترکیبات و دارو‌های تجویزی این افراد و سایت ها، غیراستاندارد است و مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست و مردم برای تهیه این موارد باید به مراجع تخصصی، پزشکان و یا سایت‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند، مراجعه نمایند.

سرپرست معاونت غذا و دارو با بیان اینکه در چند ماه اخیر، مشکل خاصی در زمینه توزیع دارو در استان نداشته ایم، اظهار داشت: در زمینه توزیع شیر خشک هم با توجه به اینکه سامانه‌های ثبت شیرخشک در استان فعال شده، تنها به افراد واجد شرایط بعد از ثبت در سامانه تیتک، تحویل می‌شود و مشکل خاصی در زمینه توزیع شیر خشک نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار