یک مدرس دانشگاه نسبت به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲ 23 April 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، مسعود رنجبر اظهار کرد: شهرداری از مهم‌ترین نهادهای محلی در نظام اداری وخدماتی است که در راستای خدمت رسانی به جامعه شهروندی برای توسعه شهر و ارائه خدمات با کیفیت نقش ایفا می‌کنند‌.

وی افزود: بحث بودجه این نهاد محلی بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و در این میان قطعا تعامل مناسب بین شهردار و شورای اسلامی شهر اصلی ترین عامل تاثیرگذار برای تدوین و تصویب بودجه پیشنهادی مدیریت شهر خواهد بود.

این دکترای شهرسازی و مدرس دانشگاه تصریح کرد: باتوجه به اینکه شوراهای اسلامی شهر برای شهرداری‌ها وظایف پارلمان محلی را در قبال دولت انجام می‌دهند پس با نگاهی دقیق و موشکافانه از طریق این نهاد نظارتی به عملکرد نادر نوروزی شهردار کرمانشاه و نگاه علمی وی در حوزه مدیریت شهری به وضوح به اصلاحاتی که انجام گرفته است پی خواهیم برد.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر در حوزه مالی اقتصادی شهرداری و توجه به برنامه ریزی استراتژیک در نظام بودجه بندی برخلاف عدم توسعه یافتگی بازارهای مالی و در آمدهای پایدار شهرداری ها روند خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

رنجبر خاطرنشان کرد: هرچند که کافی نیست، ولی گام‌های مناسبی خصوصا در شفافیت نظام مالی و بودجه بندی شهرداری شکل گرفته است که امید است مد نظر شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: تاخیر در ابلاغ بودجه علاوه بر آسیب رساندن به شفافیت مالی در برگزاری مناقصات و مزایده‌های مدیریت شهری و نیز اخلال در روند مراحل قانونی بستن قراردادهای پروژه های شهری و زمان بندی آن می تواند آسیب به توسعه و پیشرفت شهر بزند.

وی در پایان بیان کرد: همچنین وقفه در اجرای عملیات عمرانی و خدماتی به دلیل مشخص نبودن میزان اعتبارات ابلاغ شده و تخصیص یافته در حوزه های عمرانی خدماتی شهرسازی و فرهنگی باعث افزایش هزینه‌ها به دلیل دیرکرد دراجرای این پروژه ها خواهد شد که به توعی در بعد کلان آسیب آن به بدنه شهر و جامعه شهروندی برخواهد گشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار