مدیرکل هواشناسی گلستان از صدور هشدار سطح زرد برای استان خبر داد و افزود: در پی ورود سامانه بارشی شاهد تغییرات جوی از ظهر چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵ 06 May 2024

به گزارش تابناک گلستان، امان‌محمد کمالی با اعلام صدور هشدار سطح زرد «شماره ۴» سازمان هواشناسی برای استان گلستان، اظهار کرد: بررسی مدل‌ها نشان می‌دهد که از ظهر چهارشنبه «۱۹ اردیبهشت ماه» شاهد نفوذ سامانه ناپایدار بارشی به استان گلستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارندگی به همراه رگبار، رعد و برق و برخورد صاعقه، کاهش محسوس دما، وزش باد نسبتاً شدید موقتی و احتمال ریزش تگرگ مخاطرات پیش‌بینی شده از اثرات فعالیت این سامانه است، ادامه داد: سامانه مذکور آبگرفتگی برخی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و احتمال آسیب به محصولات باغی و زراعی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تأکید بر اینکه فعالیت این سامانه صبح پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: اقصی نقاط استان گلستان با شدت و ضعف تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اجتناب از اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی از توصیه‌های سازمان هواشناسی به شهروندان است، افزود: در تعاریف وضعیت‌های هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای، وضعیت نارنجی برای اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی واندیشیدن تدابیر لازم همه دست‌اندرکاران و هشدار قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار