مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به افزایش مصرف برق در فروردین ماه ۱۴۰۳ در خوزستان گفت: تولید و مصرف برق در استان، رشد ۲۲ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷ 08 May 2024

تابناک خوزستان: به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، علی اسدی روز چهارشنبه در بیان جزییات مصرف برق در استان خوزستان اظهار کرد: ماه گذشته ۲ هزار و ۸۴۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که از این مقدار ۳۱.۸ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۶.۷ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۵ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

وی ادامه داد: از میزان یک هزار و ۸۹۸ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در فروردین ماه، ۶۰ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۰ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین ، ماهشهر و دو کوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

اسدی افزود: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۶۹۸ گیگاوات ساعت ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته و پیک مصرف در فروردین ماه ۱۴۰۳ با مصرف پنج هزار و ۳۷۵ مگاوات نسبت به پیک بار فروردین ماه سال قبل، ۱۱ درصد رشد داشت.

به گزارش ایرنا، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۶ هزار و ۹۴ مگاوات است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۵۸ مگاوات برآورد شد.

ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۳۴۲ مگاوات است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار