معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در عرصه محیط زیست هیچ بن بستی نداریم و در حوزه مجوز‌ها و مبتنی بر تکنولوژی کار را پیش می‌بریم و اگر شما صنعتگران و مجموعه اقتصادی کشور مبتنی بر آخرین یافته‌های علمی و شرایط محیطی گام بردارید، حتما محیط زیست شما را حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲ 13 May 2024

به گزارش تابناک کرمان، علی سلاجقه عصر امروز، ۲۴ اردیبهشت ماه در مراسم افتتاحیه دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان «کرمان آیدکس۲۰۲۴» با اشاره به افتخارات این دیار کهن اظهار کرد: کرمانی‌های امروز نیز کریمانه و شهیدانه در بستر مکتب حاج قاسم کلیدواژه استقامت، پایمردی و شرف را بر تارک گیتی ثبت و حک می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به احصاء چالش‌های ده‌گانه جهان افزود: شش چالش محیط زیستی و چهار مورد دیگر به نوعی وابسته به محیط زیست است.

سلاجقه بیان کرد: نظریه مبتنی بر دانش بومیِ ایران این است که محیط زیست باید حفظ شود و توازن بین محیط زیست و توسعه به نحو مطلوب برقرار شود و این نظریه غالبی است که امروز دنیا آن را پذیرفته، زیرا نظریه‌های دیگر محکوم به شکست است.

معاون رئیس جمهور گفت: براساس آخرین مطالعاتی که در کشورمان توسط وزارت بهداشت انجام شده، میانگین غلظت ذرات معلق در جو کشور ما شش برابر جهانی و دو و نیم برابر استاندارد ملی است.

وی اظهار کرد: میانگین ذرات معلق در استان کرمان در سال ۱۴۰۰ حدود چهار برابر استاندارد جهانی و دو برابر استاندارد ملی بوده است.

سلاجقه گفت: توسعه بی رویه موجب هزینه مردمی کشور ۱۱.۳ میلیارد دلار در سال شده و و بیش از ۲۶ هزار نفر را به علت بیماری‌های ناشی از ذرات معلق از دست می‌دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: آبخوان‌های استان کرمان تخلیه شده و میانگین فرونشست ۱۳ سانتیمتر در سال است که رتبه اول را در این زمینه در کشور دارد.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: دولت سیزدهم در راستای شعار سال بن بست‌ها را مبتنی بر علم و دانش، حذف کرده و تلاش کردیم انسان را با محیط زیست آشتیِ پایدار بدهیم و رابطه انسان و محیط زیست را به نحو مطلوب ترسیم کنیم.

سلاجقه افزود: در عرصه محیط زیست هیچ بن بستی نداریم و در حوزه مجوز‌ها و مبتنی بر تکنولوژی کار را پیش می‌بریم و اگر شما صنعتگران و مجموعه اقتصادی کشور مبتنی بر آخرین یافته‌های علمی و شرایط محیطی گام بردارید، حتما محیط زیست شما را حمایت می‌کند.

معاون رئیس جمهور گفت: در میان همه استعلام‌هایی که از کشور گرفته می‌شود همیشه توپ را در محیط زیست می‌اندازند در حالی که این مجوز عالمانه است.

وی اظهار کرد: در طرف دیگر مجوز، تعهداتی خواسته شده که در حین و بعد از اجرای پروژه، فرآیند را بررسی و ارزیابی می‌کنیم و سعی می‌کنیم شرایط برای توسعه درخور فراهم شود.

سلاجقه در ادامه با اشاره به اینکه توسعه یافتگی کرمان در خور داشته‌های این استان نیست، گفت: سرمایه انسانی کرمان و پتانسیل‌های خدادادی این خطه در بسیاری از حوزه‌ها در کشور اول است، اما در چهره شهر و توسعه یافتگی به شایستگی اثر نگذاشته و امیدواریم همه با هم کرمان را در شان کرمانیان بسیازیم، زیرا ظرفیت‌های فوق العاده‌ای دارد.

وی تصریح کرد: زیرساخت و منظر شهری اصلا منطبق با داشته‌های کرمان نیست و بیایید دست به دست هم داده و این پاره تن کشور را بسازیم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار