حبیب جهانساز به خبرنگارتابناک گیلان اظهارداشت
کد خبر: ۱۱۶۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵ 17 May 2024

خرید بیش از ۳۱ هزار تُن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشورخرید بیش از ۳۱ هزار تُن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشورخرید بیش از ۳۱ هزار تُن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشورخرید بیش از ۳۱ هزار تُن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور

گیلان- ساعت رویداد:رییس سازمان چای کشور گفت: ۳۱ هزار و ۱۷۷ تُن برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون در گیلان و مازندران خریداری شده است.

به گزارش تابناک گیلان در سفرمعاون وزیرجهادکشاورزی حبیب جهانساز به خبرنگارتابناک گیلان اظهارداشت : برداشت برگ سبز چای بهاره در هفته نخست اردیبهشت از سطح ۲۲ هزار هکتار از باغات چای استان‌های گیلان و مازندران آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد.

حبیب جهانساز با بیان اینکه از هفته نخست اردیبهشت تاکنون، ۳۷ هزار و ۳۵۴ تن برگ سبز چای به ارزش ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از چایکاران شمال کشور خریداری شده است افزود: بیش از ۳۵ هزار و ۷۰۰ تن از این مقدار چای معادل ۹۵ و ۴ دهم درصد درجه یک و بقیه درجه ۲ است.

وی با بیان اینکه میزان برگ سبز چای خریداری شده تا به امروز در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییری ندارد، افزود: تاکنون، ۸ هزار و ۴۰۰ تن چای خشک از برگ‌های سبز تولیدی امسال در ۱۵۷ کارخانه چایسازی فعال شمال کشور تولید شده است.

ریس سازمان چای کشور تصریح کرد: بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار گیلان و مازندران امسال از ۳۲ هزار هکتار باغ چای خود در چین بهاره برگ سبز چای برداشت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار