مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تلاش‌های شهید سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب قابل توجه بوده و نتایج خوبی در استان داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴ 21 May 2024

به گزارش تابناک زنجان، علی‌محمد نادرخانی با اشاره به تاکید‌های رئیس جمهور شهید در حوزه تامین آب در استان‌ها، اظهار کرد: در راستای بهره‌مندی از امکانات و با تاکید‌هایی که در دولت وجود دارد، سال گذشته ۳۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر زنجان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این خطوط بیش از ۳۰۰۰ مشترک زنجانی از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار شدند و این طرح در راستای افزایش سطح بهداشت جامعه، حفظ محیط زیست، حفاظت از منابع آب زیرزمینی و تامین پساب به جای آب پاک برای صنایع اجرا شد. با بهره‌برداری از این ۳۲ کیلومتر، جمعیت تحت پوشش خدمات جمع‌آوری فاضلاب در زنجان به ۶۰ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به بهره‌برداری مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان اشاره کرد و ادامه داد: برای ساخت آن، اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شد. فاز دوم این تصفیه‌خانه با سیستم SBR راه‌اندازی شد که در مجموع با ظرفیت ۷۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، تمام جمعیت شهر زنجان را تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار داد.

نادرخانی گفت: اجرای عملیات توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر زنجان به طول ۴۰ کیلومتر در دور نخست سفر رئیس جمهور تصویب شده بود که ۳۲ کیلومتر آن با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در دور دوم سفر بهره‌برداری شد.

او با بیان اینکه اجرای خط انتقال آب برگشتی از مخزن ۴ شرقی شهر زنجان به طول هشت کیلومتر و با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان دیگر طرح مهمی بود که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان زنجان بهره‌برداری شد، اظهار کرد: همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان، ۷۰ طرح آبرسانی روستایی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از این ۷۰ طرح، جمعیتی افزون بر ۴۲ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

نادرخانی ادامه داد: در دولت سیزدهم، تنش آبی ۲۱۶ روستای استان زنجان رفع و اهالی این روستا‌ها از خدمات تامین آب شرب پایدار برخوردار شدند. با بهره‌برداری از این طرح‌ها، جمعیتی افزون بر ۹۶ هزار نفر تحت پوشش خدمات تامین آب سالم و پایدار قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: برای اجرای طرح‌های آبرسانی به ۲۱۶ روستا در استان زنجان اعتباری بالغ بر ۲۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است. البته ۲۸۶ روستا در استان نیاز به ارتقای خدمات آبرسانی دارند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، به این روستا‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن آبرسانی خواهد شد.

او بیان کرد: استان زنجان در زمینه آبرسانی روستایی جزو استان‌های پیشرو بوده است و با همراهی و مشارکت مردم، خیرین و گروه‌های جهادی انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: قرارداد آبرسانی به ۱۵۷ روستای استان زنجان که بین قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و این شرکت بسته شده بود، در جلسه شورای اداری استان زنجان و با حضور مسؤولان کشوری و استانی ابلاغ شد. با اجرای این طرح، بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت روستایی در استان زنجان از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند و برای آن، اعتباری بالغ بر ۹۷۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه می‌شود.

سرپرست شرکت آبفا استان زنجان افزود: استان زنجان در اجرای قرارداد نخست طرح جهاد آبرسانی در کشور جزو استان‌های برتر بود که به‌عنوان نخستین استان موفق شد این قرارداد را به پایان برساند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار