محمد خالوندی ورزشکار معلول کرمانشاهی ضمن کسب مدال طلای رقابت های جهانی دو و میدانی در بخش پرتاب نیزه، سهمیه حضور در مسابقات پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل را نیز کسب کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ 25 October 2015
محمد خالوندی ورزشکار معلول کرمانشاهی ضمن کسب مدال طلای رقابت های جهانی دو و میدانی در بخش پرتاب نیزه، سهمیه حضور در مسابقات پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل را نیز کسب کرد.

عزت الله پرنیان رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان کرمانشاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محمد خالوندی ورزشکار شایسته و پرتلاش کرمانشاهی در فینال کلاس F57 پرتاب نیزه توانست با ثبت رکورد 43 متر و 76 سانتی متر مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کند.

وی با بیان اینکه خالوندی برای کسب مدال طلا با 19 حریف از کشورهای مختلف رقابت کرده بود گفت: وی با کسب عنوان قهرمانی توانست با شایستگی سهمیه مسابقات پارالمپیک برزیل را نیز کسب کند.

پرنیان با بیان اینکه مسابقات جهانی دو و میدانی قطر در سطح بسیار بالایی برگزار می شود، افزود: از آن جایی که این مسابقات حکم انتخابی پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل را دارد تمامی کشورها با بهترین نفرات خود در مسابقات حضور یافته اند.

وی یادآور شد: مسابقات جهانی قطر هفتمین حضور برون مرزی خالوندی در مسابقات بین المللی است که در تمامی آن ها موفق به کسب مدال طلا شده است.

رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین کرمانشاه خاطرنشان کرد: خالوندی پس از شهلا بهروزی راد در قایقرانی دومین ورزشکار کرمانشاهی است که موفق به کسب سهمیه مسابقات پارالمپیک ریودوژانیرو شده است.

پرنیان خاطرنشان کرد: پیش از این و در مردادماه سال جاری بهروزی راد در بخش آب های آرام مسابقات قهرمانی جهان که در میلان ایتالیا برگزار شد توانست با کسب مقام ششم سهمیه مسابقات پارالمپیک را از آن خود کند.

وی همچنین از حضور علی الفت نیا دیگر ورزشکار کرمانشاهی در این مسابقات و در بخش پرش طول خبر داد و گفت: الفت نیا هم باید روزهای هشتم و نهم آبان به مصاف رقبای خود برود که بسیار امیدواریم وی نیز ضمن کسب مدال بتواند سهمیه مسابقات پارالمپیک برزیل را کسب کند.

هم اکنون بیش از 450 ورزشکار آقا و 300 ورزشکار خانم زیر نظر هیات ورزش های جانبازان و معلولین کرمانشاه فعالیت دارند که آقایان در رشته هایی نظیر ورزش باستانی، شنا، فوتبال قطع عضو، فوتبال هفت نفره، دو و میدانی، تیراندازی، بوشیا، دارت و بانوان نیز در رشته هایی نظیر دو و میدانی، شنا، پینگ پنگ، بوشیا، تیراندازی و قایقرانی حضور دارند.

رقابت های جهانی قطر از 30 مهر ماه آغاز شده و به مدت 10 روز بیش از یک هزار و 200 ورزشکار از 100 کشور جهان در 40 کلاس مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار