اولین نشست هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران با اعضای هیات علمی گروه های زیست شناسی دانشگاه تبریزدر این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 26 October 2015

به گزارش تابناک تبریز، دکتر محمد مقدم واحد در این آیین ضمن معرفی بخش های مختلف دانشگاه تبریزگفت: این دانشگاه در حال حاضر بیست هزار دانشجو دارد که از این تعداد بیش از 40 درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، همچنین750 نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه مشغول هستند که حدود 50 درصد آنها دارای درجه علمی استاد و دانشیار هستند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ادامه وجود 21 دانشکده، چندین قطب علمی و مرکز پژوهشی را از دیگر ظرفیت های این دانشگاه بیان کرد و افزود: در کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز بیش از یک میلیون جلد کتاب موجود است که از این تعداد هشتصد هزارعنوان، دیجیتالی است.
دکتر مقدم واحد اضافه کرد: دانشگاه تبریز از نظر قدمت دومین دانشگاه کشور پس از دانشگاه تهران است اما قدمت دانشگاه ها در شهر تبریز به هفتصد سال پیش برمی گردد که دانشگاه ربع رشیدی تبریز در آن زمان در قواره یک دانشگاه مدرن امروزی بود.
دکتر محسن شریفی، رییس انجمن زیست شناسی ایران نیز در این نشست گفت: علوم پایه دارای اهمیت زیادی است که در برنامه های پنجم و ششم توسعه تاکید زیادی بر آن شده و یکی از بندهای برنامه ششم که پیش نویس آن تهیه شده است، تحقیقات پایه و بنیادی است، لذا ما زیست شناسان باید از آن حمایت نموده و در راه تحقق این اهداف قدم بر داریم.
به گفته وی، انجمن زیست شناسی از قدیمی ترین انجمن های علمی کشور است که برگزاری چندین نشست دوره ای با اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور، تجلیل از پیشکسوتان این رشته، ایجاد تفاهم همکاری مشترک بین سازمان و دستگاه های ذیربط و ... از جمله برنامه هایی است که از سوی این انجمن در سال های اخیر صورت گرفته است.
در این نشست، اعضای هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه تبریز نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای همکاری نزدیک و حضور موثرتر در انجمن زیست شناسی ایران جهت پیشبرد امور علمی پرداختند.
یادآور می شود: در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین انجمن زیست شناسی ایران و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز به منظور همکاری در انجام فعالیت ها و برنامه های پژوهش و فناوری در حوزه علوم زیستی، به امضا رسید.
همین گزارش حاکی است: نشست دیگری نیز با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه زیست شناسی دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز با اعضای هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار