یادمان 10 شهید روستاهای بشکان بافق در مسجد جامع این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 26 October 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام محمد جواد پورمدنی از روحانیون حوزه علمیه قم در این مراسم که با حضور عزاداران حسینی ،خانواده های شهدا و جمعی از مسوولان محلی بر گزار شد با تأکید بر اینکه باید قدر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را بدانیم گفت: برای تجدید میثاق با آرمانهای شهدای والامقام باید در یادواره های این عزیزان حضور گسترده ای داشته باشیم.

این روحانی افزود: یادمان شهدا کوچک ترین کاری است که برای پاسداشت از مقام والای شهدای می توان انجام داد اما شهیدان به برپایی این یادمان و یادواره ها نیاز ندارند و باید راه و منش آنان در جامعه بسط و گسترش داده شود.
وی آشنایی با سیره شهدا را نیاز جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: جوانان و نو جوانان کشورمان باید از رفتار و منش شهدای والامقام درس یگیرند و آنها را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.
پورمدنی بر انتقال فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: بر پایی مراسم یادمان شهدا،بیان خاطرات، چاپ کتاب در باره هشت سال دفاع مقدس و اعزام کاروان راهیان نور از مهمترین شیوه نشر و انتقال فرهنگ مقاومت و ایثار در نسل کنونی است.
این روحانی با بیان اینکه لازم است به وصیت نامه شهدای رجوع کرد تا بدانیم با چه هدفی جان ارزشمندشان را تقدم انقلاب اسلامی کرده اند گفت: باید با ادامه دادن راه شهیدان، اهدافشان را در جامعه به عنوان یک الگو و ارزشهای ماندگار پیاده کنیم.
پور مدنی تجدید میثاق با آرمان های شهیدان را نیز از مهم ترین اهداف برپایی مراسم یادمان شهدا بیان کرد و اضافه کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ارج نهادن به رشادت، ایثارگری و فداکاری های شهیدان است و نسل جوان و نوجوان را بافرهنگ دفاع مقدس، ایستادگی و مقاومت و شهادت آشنا می کند.
این روحانی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جامعه با حفظ ارزش های دوران دفاع مقدس در برابر آسیب ها بیمه و مصون می ماند یاد آور شد: دشمنان نسل جوان ما را نشانه گرفته اند و هدف دشمن این است تا بین ملت و نظام جدایی اندازد و در این بین از هیچ توطئه ای دریغ نمی کند لذا نسل جدید باید با آرمانهای شهدا بیش از پیش آشنا شود تا در برابر دسیسه های دشمنان ایستادگی کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار