مخترع و نخبه بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان امر مورد تاکید مقام معظم رهبری نیازمند حمایت از نخبگان و مخترعان است.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 26 October 2015
مخترع و نخبه بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان امر مورد تاکید مقام معظم رهبری نیازمند حمایت از نخبگان و مخترعان است.

مهدی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان و استعدادهای برتر علمی بر لزوم جدی گرفتن بنیاد نخبگان به عنوان بنیادی راهبردی و نیز ایجاد زمینه جهت نقش آفرینی عملی استعدادهای جوان در جامعه  تاکید کرده و حمایت از نخبگان را از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان کردند.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: حضور انبوه نخبگان جوان در راستای حرکت در مسیر جهش پرشتاب علمی و فناوری <وجب ترسیم آینده‌ای روشن و توأم با اقتدار در منطقه و جهان است.

کریمی حرکت در جهت دلسردی نخبگان و کارآفرینان را نوعی خیانت به نسل جوان و آینده کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری همواره نخبگان را به رصد  دائمی خروجی کارها سفارش کردند و از ایشان حمایت از مخترعان و طرح‌های آنان از راه‌های تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

این مختراع جوان کرمانشاهی خواستار استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد و گفت: نخبگان در جامعه امروز ما دارای ایده‌های فراوانی هستند که می تواند پیشرفت و رشد اقتصادی کشور را تضمین کند.

کریمی افزود: متاسفانه بسیاری از طرح‌های خلاقانه نخبگان بر روی زمین مانده به طوری که  بسیاری از نخبگان از عدم حمایت دولت و نیز مشکلات مالی در مضیقه هستند.

وی با انتقاد از عدم ارتباط دو سویه مناسب میان  نخبگان و دانشگاه با صنعت و بازار کار گفت: اکنون دانشگاه‌های ما تنها نظریه پردازی می‌کند و جسارت لازم برای ورود به عرصه‌های اجرایی را ندارند.

کریمی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس با میدان‌ داری جوانان این مرز و بوم انجام شد و اکنون نیز پیشرفت و رشد اقتصادی کشور جز با میدان داری نخبگان و ارائه ایده‌ به عرصه‌های جدی میسر نمی‌شود.

وی گفت: متاسفانه نخبگان در کشور از جایگاه واقعی خود برخوردار نبوده و دولت حمایت‌های لازم را به عمل نیاورده است.

کریمی بر تشکیل کارگروهی جهت بررسی منطقی طرح‌های نخبگان در استان کرمانشاه تاکید کرد و افزود: تشکیل این کارگروه با در نظر گرفتن قابلیت تجاری سازی طرح‌ها و در نهایت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی می‌تواند راه حل مناسبی برای  این مهم در استان کرمانشاه باشد.

وی در ادامه بیان کرد: اختراع بنده به اتفاق آقایان احسان کرانی و میلاد عزیزی با عنوان «مکمل دستگاه‌های عابر بانک  GRG و  NCR» با قابلیت صرفه جویی در کاغذ و زمان و افزایش سرعت کار نیروی انسانی  چندی پیش در جشنواره ملی اختراعات تهران موفق به کسب رتبه برتر در محور اقتصادی شد و نشان طلای این جشنواره نیز دریافت شد.

کریمی هدف از این اختراع را کاهش زمان رسیدگی به تراکنش‌های ناموفق دستگاه  ATM  و استفاده مجدد از ژورنال این دستگاه جهت کاهش هزینه‌های بانک عنوان کرد.

 وی کاهش ۵۰ درصدی خروج ارز از کشور، کارآفرینی و اشتغالزایی گسترده با توجه به نیاز گسترده بانک داری کشور و خارج از کشور و حفظ منابع زیست محیطی را از مزایای این اختراع عنوان کرد و گفت: این اختراع تراکنش‌های ناموفق را پیگیری می‌ کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار