معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از انجام برنامه هایی چون برگزاری تورهای گردشگری برای مراکز خدمات مسافرتی خارج از استان برای تقویت گردشگری زمستانی و جذب بیشتر گردشگر به استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 27 October 2015
معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از انجام برنامه هایی چون برگزاری تورهای گردشگری برای مراکز خدمات مسافرتی خارج از استان برای تقویت گردشگری زمستانی و جذب بیشتر گردشگر به استان خبر داد.

علیرضا مرادی بیستونی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برای جذب گردشگر در فصل زمستان با توجه به کاهش آمار گردشگران دراین فصل گفت: با توجه به کاهش طبیعی آمار گردشگران در فصول سرد نسبت به فصل بهار و تابستان باید برنامه ریزی هایی برای جذب گردشگر در این فصول انجام می شد که هم اکنون در معاونت گردشگری سازمان به صورت یک بسته تدوین شده است.

وی بحث آموزش نیروهای خدمات رسان به گردشگران و مسافران را از مهمترین اقدامات در این زمینه برشمرد و افزود: با توجه به اینکه اغلب نیروهای خدمات رسان در سایر فصول مشغله زیادتری نسبت به فصل پاییز و زمستان دارند و شرکت در دوره های آموزشی برای آنان درفصول پر مشغله سخت است، در فصل سرما که حجم کار آنها کمتر می شود و آمار گردشگران نیز پایین است این دوره ها برگزار خواهد شد تا زمینه ای نیز برای آمادگی آنها در پذیرایی گردشگران عید نوروز باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: در قالب دوره های مذکور نیروهای خدماتی چون رانندگان تاکسی، هتلداران، رستوران های بین راهی و...آموزش می بینند تا در برخورد با مسافران و گردشگران به استان خاطره ای خوش در ذهن آنان به جای بگذارند.

وی تاکید کرد: برگزاری این دوره های آموزشی یکی از مهمترین بخش ها در برنامه های جذب گردشگر در استان محسوب می شود.

برگزاری تورهای گردشگری برای آژانس های مسافرتی خارج استان

بیستونی گفت: از دیگر برنامه های معاونت گردشگری استان برگزاری تورهای گردشگری برای مراکز خدمات مسافرتی خارج از استان است تا آنها با ظرفیت های گردشگری استان کرمانشاه آشنا شده و تورهای خارج از کشور را به کرمانشاه بیاورند.

وی تصریح کرد: برای ما حضور گردشگران داخلی نیز مهم است اما اینکه این مراکز خدمات مسافرتی بتوانند گردشگر خارجی بیشتری را برای استان جذب کنند از اولویت بیشتری برخوردار است چرا که می تواند ارز زیادی را نیز به کشور وارد و رشد اقتصادی کشور و استان را نیز رقم بزند.

وی گفت: در این زمینه با آژانس های مسافرتی در پایتخت صحبت کرده ایم که بتوانیم مدیران آژانس های قویتر در این زمینه را به کرمانشاه بیاوریم و علاوه بر برگزاری تورهای گردشگری برای آنها بتوانیم آنها را متقاعد کرده که با آژانس های استان کرمانشاه برای حضور بیشتر گردشگران خارجی در استان قرار دادهایی را منعقد کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری این تورها طی اواخر آبان و آذر ماه امسال خبر داد و گفت: برنامه های دیگری نیز مد نظر است که پس از ایام محرم به مرحله اجرا درخواهد آمد و اطلاع رسانی می شود.

وی اشاره ای نیز به برخی از ظرفیت های گردشگری استان برای فصل سرما اشاره کرد و گفت: اماکن تاریخی- گردشگری شهرستان های گرمسیر استان می تواند پتانسل خوبی برای پذیرش گردشگران در این فصول باشد.

بیستونی اماکن زیارتی چون چم امام حسن(ع) درشهرستان قصرشیرین، احمدبن اسحاق در شهرستان سرپل ذهاب و طاق گرا را از جاذبه های تاریخی - گردشگری این نقاط برشمرد که می تواند در فصل پاییز و زمستان پذیرای گردشگران  باشد.

وی هم چنین از تکایای استان به عنوان دیگر ظرفیت های گردشگری در فصول ذکر شده یاد کرد و گفت: دامنه های برف گیر استان نیز می تواند ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگران استان محسوب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار