رئیس دامپزشکی ساوه بااعلام خبر روزانه بیش از ۳۶هزار لیتر شیر در ساوه گفت: سالیانه ۲۵ هزار و ۲۰۰ تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸ 09 March 2015

سیدمرتضی میراسلامی بااشاره به‌صادرات مواد پروتئینی تولیدی شهرستان ساوه به‌کشورهای منطقه اظهار داشت: شهرستان ساوه دارای ظرفیت‌های بسیاری در بحث تولید و صادرات است که در این راستا موفق به تولید و صادرات اقلامی ازجمله تخم مرغ،گوسفند و گوساله پرواری ‏شده است.

وی افزود: بزرگترین گاوداری شیری استان با ظرفیت 4هزار ‏راس گاو در شهرستان ساوه فعال است که باتلاش دامداران و فعالان عرصه دامی شهرستان روزانه 36هزار لیتر شیر از ساوه به شهرهای همجوار ارسال می‌شود.

میراسلامی تصریح کرد: امسال 2هزار و 278راس گوسفند، 804راس گوساله‌پرواری و 354 تن تخم مرغ از ساوه به ‏کشورهای مختلف منطقه صادر شده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: کشورهای مقصد این صادرات کشورهای عمان، کویت، قطر و عراق بوده است.

وی به ارزآوری این صادرات برای شهرستان و استان اشاره کرد و گفت: صادرات گوسفند و گوساله شهرستان ‏ساوه بیش از 2میلیون دلار و صادرات تخم مرغ صادراتی شهرستان  395هزار و 647دلار ارزآوری داشته است.

میراسلامی افزود: 80واحد مرغداری مرغ گوشتی و 5 واحد مرغداری مرغ تخم‌گذار در ‏شهرستان فعال است و نیز 2کشتارگاه صنعتی مرغ در این شهرستان هرساعت دوهزار قطعه مرغ کشتار می‌‏کنند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات و امکانات کشتارگاه دام ساوه از بهترین تجهیزات کشتارگاهی استان است که 7 کارخانه داروسازی، مکمل سازی و تولید دانه تحت پوشش شبکه دامپزشکی ساوه فعالیت دارند و خدمات قابل توجهی در این ‏بخش ارایه می‌کنند.

رئیس دامپزشکی ساوه تصریح کرد: سالیانه 25 هزار و 200 تن شیر، 16 هزار و 800 تن گوشت قرمز، 8‏هزارو 400 تن گوشت سفید و 5هزار و 160 تن تخم مرغ در شهرستان ساوه تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار