معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه جرائمی که دارای بیشترین فراوانی و حادث شدن در استان هست را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 28 October 2015
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه جرائمی که دارای بیشترین فراوانی و حادث شدن در استان هست را اعلام کرد.

بهمن مرادی فر روز چهارشنبه در حاشیه نشست سازمانهای متولی امور فرهنگی، اجتماعی، مردمی و اطلاع رسانی که با رویکرد پیشگیرانه از وقوع جرم با حضور رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی قوه قضاییه در سرسرای دادگستری استان برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: سرقت، ضرب و جرح عمدی، تهدید و توهین بیشترین جرائمی هستند که در استان کرمانشاه به وقوع می پیوندند.

به گفته این مسئول قضایی، تلاش دستگاه قضایی استان در راستای مهار و کنترل خشونت در جامعه با همراهی ارگان ها و ادارات فرهنگی و اجتماعی استان متمرکز است و اگر در این راه بتوان موفقیتهایی بدست آورد، می تواند آثار مثبتی در کاهش جرائم یاد شده داشته باشد.

وی اظهار کرد: پس از اینکه دوره دوم آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه تمدید شد و براساس تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اولویت بخشی به مساله پیشگیری از جرم و نیز تصویب لایحه ای در این رابطه در شورای پیشگیری از وقوع جرم مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز این نشست را با حضور افزون بر 30 دستگاه و سازمان متولی امور اجتماعی و فرهنگی برگزار کردیم.

مرادی فر گفت: هدف ما این است که پیشگیری از وقوع جرم در استان را به یک دغدغه عمومی تبدیل کنیم و برای این منظور هم برنامه هایی برای پیشگیری رشد مدار برای نونهالان را در دستور کار داریم.

وی گفت: امسال 40 برنامه مصوب در راستای پیشگیری از وقوع جرم را به اجرا در آورده ایم با اینکه در شرایط مضیقه بودجه ای هم قرار داریم.

وی همچنین از اراده دستگاه قضایی استان برای برخورد با جرائم دیگر بخصوص در حوزه زمین خواری، دست اندازی به بیت المال و مطالبات بانکی خبر داد و گفت: تنها در یک قلم پرونده ای که تشکیل شد، حدود 2 هزار میلیارد ریال مطالبات را به خزانه دولت باز گردانده ایم.

مرادی فر گفت: ساماندهی شبگردها، ساماندهی سرویس های تاکسیرانی، پایش تصویری و جلوگیری از سرقت خودروها، ایجاد سه مرکز داوری در اتاق بازرگانی و کانونهای وکلا و کارشناسان و ساماندهی آرایشگاه های زنانه و.. از جمله فعالیتهایی بوده که برای پیشگیری از وقوع جرم در استان به اجرا گذاشته ایم.

وی همچنین بر لزوم ارائه برنامه هایی برای پیشگیری از طلاق در استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه اکنون از هر چهار ازدواج در استان، یک مورد به طلاق منتهی می شود که لازم است همه سازمان ها و ارگانهای مرتبط با احساس مسئولیت در این راستا گام بردارند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه اعلام کرد: با تلاش هایی که از سوی همکاران ما در مجموعه قضایی استان انجام شده است، 41 درصد از درخواستهای طلاق توافقی و 38 درصد از درخواست طلاق یک طرفه به سازش منجر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار