مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از افزایش 12 میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای کرمانشاه خبر داد و گفت: این میزان در حال افزایش است.
کد خبر: ۱۲۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 31 October 2015
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از افزایش 12 میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای کرمانشاه خبر داد و گفت: این میزان در حال افزایش است.

کیاست امیریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به بارش‌های چند روز اخیر در استان، اظهار کرد: این بارش‌ها در مجموع 12 میلیون مترمکعب ذخایر پشت 6 سد استان را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه این رقم در حال افزایش است، گفت: باید برای اعلام قطعی میزان افزایش ذخایر، تمام حوضه‌های آبریز از بارندگی تخلیه و آب آنها به سدها برسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه بارندگی‌ها هیچ خسارتی به سدها وارد نکرده است، افزود: اگر این روند بارندگی ادامه پیدا کند، سال زراعی خوبی در پیش خواهیم داشت.

امیریان با یادآوری مردادماه سال‌جاری زمانی که تمام چشمه‌های طاقبستان خشک شد، افزود: پیش‌بینی شده بود به بارش باران واکنش نشان داده شود که پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد.

این مسئول با تایید خبر جوشش چشمه‌های طاقبستان، گفت: در حال حاضر دو متر مکعب آب در ثانیه از این چشمه‌ها تخلیه می‌شود که این رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: در صورتی که بارندگی‌ها تداوم داشته باشد و بسته به اینکه میزان تخلیه و تغذیه آب چشمه‌ها چقدر باشد، امکان خشک شدن دوباره طاقبستان بعید به نظر می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار