معاون آموزش و پرورش کردستان خبر داد
معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در طول تابستان تا پایان مهرماه امسال ۳۹۱ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند که ۱۹۳ نفر جذب کردیم و ۱۹۸ کودک بازمانده از تحصیل در کردستان تاکنون جذب کلاس‌های درس نشده‌اند.
کد خبر: ۱۲۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 31 October 2015

به گزارش تابناک کردستان، صدیقه عبداللهی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، به برنامه های انجام شده در ارتباط با تحقق برنامه ملی انسداد مبادی بی‌سوادی در استان اشاره و اظهار کرد: در سه محور برنامه‌هایی برای اجرایی کردن برنامه ملی انسداد مبادی بی‌سوادی در سال جاری در استان تدوین شد.

وی گفت: از جمله این محورها تلاش در راستای دستیابی به پوشش تحصیلی دوره ۸۵ درصدی پیش دبستانی که میانگین کشوری آن ۵۲ درصد است، بود که خوشبختانه امسال توانستیم ۵ هزار و ۱۵۰ نوآموز را در ۲۶۰ کلاس در حاشیه شهرها و مناطق روستایی تحت پوشش قرار دهیم.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در محور مذکور هدف گذاری تحت پوشش قرار دادن ۸۵ درصد جامعه هدف بود که بیش از درصد تعیین شده یعنی ۸۸ درصد نوآموزان را زیرپوشش قرار دادیم.

وی گفت: در طول تابستان تا پایان مهرماه امسال ۳۹۱ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند که ۱۹۳ نفر جذب کردیم.

عبداللهی با بیان اینکه تاکنون ۱۹۸ نفر کودک بازمانده از تحصیل را جذب مدارس نشدند، افزود: تعدادی از این کودکان استثنایی و عده‌ای هم مبتلا به بیماری های صعب‌العلاج هستند و متاسفانه تعدادی از آنها هم به علت ممانعت اولیاءشان نتوانستند در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی تصریح کرد: بیشتر کودکانی که اولیای آنها مانع از ورودشان به مدرسه شدند مربوط به دانش آموزان دخترپایه ششم در روستاهاست که به دلیل به سن بلوغ رسیدن و مختلط بودن کلاس های درس اولیای آنها اجازه ادامه تحصیل را به آنها نمی دهند.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیشترین آمار کودکان تارک و بازمانده از تحصیل استان را ساکن دو شهرستان مرزی بانه و مریوان ذکر کرد و گفت: تاکنون در بانه ۴۹ و مریوان هم ۴۸ کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده است.

وی افزود: یکی از پیشنهادات آموزش و پرورش استان ارائه آمار و مشخصات اسمی کودکان کار و خیابانی ۶ الی ۱۱ سال تارک و بازمانده از تحصیل توسط بهزیستی استان است تا آموزش و پرورش در راستای حذب این کودکان اقدامات لازم را انجام دهد.

عبداللهی عنوان کرد: می‌طلبد برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل کودکان ۶ ساله لیست اسمی آنها به تفکیک شهرستان و منطقه توسط ثبت احوال در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار